۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 678498

فیلم سینمایی «مطرب» در نخستین هفته اکران خود با فروش بیش از ۷ میلیارد و «چشم و گوش بسته» با فروش یک میلیاردی در کنار دیگر فیلم ها مخاطبان بسیاری را به سینما کشانده اند.

کمدی‌ها گیشه پاییزی سینما را گرم کردند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، از هفته گذشته و با آغاز اکران فیلم های جدید در روزهای سرد پاییزی گیشه سینماها گرم و با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. این در حالی است که در این فصل از سال تنوع ژانر در سبد اکران پاییزی قابل توجه است.

فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی یک هفته ای است که نمایش خود را آغاز کرده و با استقبال خوب مردم مواجه شده است و در صدر جدول فروش هفتگی گیشه قرار گرفته است. این فیلم پس از گذشت یک هفته بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده است و با در اختیار داشتن ۱۴۰ سالن و فروش هفتگی ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده و مجموع فروش این فیلم تا روز گذشته ۷ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بوده که از مجموع این رقم بیش از سه میلیارد تومان آن متعلق به تهران است. همچنین ۴۸۷ هزار مخاطب به تماشای این فیلم نشسته اند.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست و مهران احمدی از بازیگران این فیلم کمدی هستند.

اما دومین فیلم پرفروش هفته گذشته، «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن و تهیه کنندگی امیرحسین آشتیانی پور است که این فیلم هم در ژانر کمدی است و حال و هوایی طنز دارد و از نیمه آبان ماه روی پرده رفته است. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۰۵ سالن توانسته ۱۰۳ هزار مخاطب را جذب کند و فروش هفتگی این فیلم بیش از یک میلیارد و مجموع فروش آن تا روز گذشته یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان بوده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است مردی توسط یک زن تبهکار کشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی سپهر سیفی پس از سه هفته اکران و نمایش در ۱۵۱ سالن طی هفته گذشته ۷۵۳ میلیون و فروش کلی ۳ میلیارد و ۸۶۳ میلیون تومان با  ۲۹۰ هزار مخاطب دست پیدا کرده است.

شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر و پژمان جمشیدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اما فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲ـ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی که از روزهای نخست مهرماه روی پرده سینماها رفته بود و طی هفته های متوالی صدرنشین گیشه بود با اکران فیلم های جدیدتر به چهارمین جایگاه جدول رضایت داده است. این فیلم پس از ۷ هفته و با در اختیار داشتن ۱۲۷ سالن فروش هفتگی ۳۵۸ میلیونی را ثبت کرده و فروش کلی آن به ۵ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان و با جذب ۴۶۳ هزار مخاطب رسیده است.

بهنوش طباطبایی، حسین مهری، هادی حجازی فر، محسن کیایی، هستی مهدوی، جواد عزتی و مهدی زمین پرداز از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین فیلم «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده پس از ۵ هفته و در ۱۱۰ سالن با فروش هفتگی ۲۳۲ میلیون تومان و جذب ۲۲۲ هزار مخاطب، فروش کلی خود را به ۳ میلیارد تومان رسانده و در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.

صابر ابر، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی و علی نصیریان از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه کنندگی زینب تقوایی که از نیمه آبان ماه اکران خود را آغاز کرده است، تا روز گذشته با داشتن ۱۶ هزار مخاطب حدود و نمایش در ۷۹ سالن سینما ۲۵۶ میلیون تومان فروش داشته و در ۷۹ سینما به نمایش گذاشته شده است. فروش هفتگی این فیلم نیز ۱۷۹ میلیون تومان بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مرگ و عشق دربانی هستند که در اصل قهرمان زن فیلم را به بهشت می‌برند». حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین، پژمان بازغی از بازیگران این فیلم هستند.

همچنین از فیلم هایی که به تازگی اکران شده سه اثر در ژانر کودک است و بر این اساس انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی پس از یک هفته نمایش در سینماهای کشور با داشتن ۱۶ هزار مخاطب و در اختیار داشتن ۱۰۷ سینما، بیش از ۱۷۳ میلیون تومان فروش داشته است.

همچنین فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر نیز پس از یک هفته نمایش با ۳۰ هزار مخاطب و اکران در ۸۵ سالن سینما توانست فورش ۲۵۹ میلیون تومانی را ثبت کند.

این فیلم داستان سه نوجوان را روایت می کند که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلفی می‌شوند، با نمایش در یک هفته در سینماها بیش از ۲۲۹ میلیون تومان فروش داشته است.

«تورنادو» دیگر فیلم سینمایی به کارگردانی و تهیه کنندگی سید جواد هاشمی  که از نیمه آبان ماه در ۱۰۲ سالن به نمایش درآمده و با داشتن حدود ۱۵ هزار مخاطب ۱۵۱ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است. رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می آید.

اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ بازیگران «تورنادو» هستند.

همچنین «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی پس از ۶ هفته نمایش فروش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان و فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی پس از ۶ هفته نمایش ۹۰۶ میلیون تومان را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.