براساس گزارش های خبری رژیم صهیونیستی همچنان حقوق زنان فلسطین را نقض می کند و آنها را در معرض شکنجه های جسمی، روانی، بازجویی با بدن لخت و توهین های لفظی پیاپی هنگام بازجویی قرار می دهند.

جنایت های اسرائیل علیه زنان فلسطین و نقض حقوق آنان

به گزارش گروه بین اللل قدس آنلاین، براساس گزارش های خبری رژیم صهیونیستی همچنان حقوق زنان فلسطین را نقض می کند؛ به گونه ای که ارتش این رژیم 62 زن فلسطینی که 6 نفر آنها کودک، 9 نفر زخمی و 3 نفر بدون اتهام و محاکمه هستند را بازداشت کرده و انواع و اقسام شکنجه های جسمی و روحی را علیه آنها اعمال می کند.

بسیاری از اسرا و بازداشتی های زن فلسطینی در زندان های اسرائیل در معرض انواع شکنجه ها و نقض حقوقشان قرار دارند و این تجاوز ها شامل شکنجه های جسمی، روانی، بازجویی با بدن لخت و توهین های لفظی پیاپی هنگام بازجویی است که این موارد، نقض قوانین و معیارهای بین المللی مربوط به نحوه برخورد با اسرا و بازداشتی هاست.

«شیرین العیساوی» وکیل و یکی از زنان بازداشت شده توسط عناصر رژیم صهیونیستی در سال 2014 در توضیح جزئیات عملیات بازداشت خود می گوید: پس از حمله به خانه ام سربازان رژیم اشغالگر پیش از انتقالم به مرکز بازجویی مرا با دستانی بسته به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و در خودروی نظامی نیز به من اهانت کردند.

شیرین العیساوی در حال حاضر موارد نقض حقوق بشر از سوی نیروهای اسرائیلی علیه اسرا و زندانیان در قدس را رصد و مستند می کند. در موردی دیگر «امل جهاد» در مورد نحوه بازداشت خود می گوید: ساعت 2 بعد ازظهر یکی از روزهای سال 2014 در حالی که می خواستم مادر پیرم که بیمار است را به خانه خاله ام برسانم مرا بازداشت کردند.

«بیان عزام» یکی دیگر از زنان بازداشت شده توسط نیروهای اسرائیلی در مورد شرایط بازداشت خود می گوید: ساعت 11 صبح یکی از روزهای 2014 می خواستم از ایست و بازرسی «قلندیا» عبور کنم و همراه خود هیچ چیز ممنوعه ای نداشتم و تنها می خواستم برای نماز به مسجد الاقصی بروم یکی از سربازها از پشت سر مرا صدا کرد و ناگهان سد راهم شد و با صدای بلند گفت: چرا جواب مرا نمی دهی؟ گفتم نمی دانستم مرا صدا می کنی. او نامم را پرسید سپس گفت: سن  تو برای ورود به مسجدالاقصی مجاز نیست. به او گفتم این حق من است که در مسجدالاقصی نماز بخوانم، من مسلمانم. او مرا به سخره گرفت و و ناگهان مرا نقش بر زمین کرد و در حالی که سربازان دیگر مرا احاطه کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار داد.

موارد بسیاری از تجربه های اینچنینی علیه زنان اسیر و زندانی و آزار و اذیت روحی و جسمی آنها در زندان ها نشانگر تجاوزات بی رحمانه ای است که آنها توسط زندانبان ها و سربازان رژیم اشغالگر در معرض آن قرار می گیرند و این اقدامات به طور کلی در تضاد با قطعنامه ها و قوانین سازمان های حقوق بشری است. سازمان هایی که البته گرچه ادعا دارند در کنار مظلومان هستند اما رخدادها و وقایعی که علیه زنان و دختران فلسطینی صورت گرفته ثابت می کند که این سازمان ها چیزی جز یک نهاد سرمایه ای همسو با منافع سیاسی برخی از طرف ها نیستند.

شایان ذکر است عملیات بازداشت، شکنجه و توهین به زنان فلسطینی در چارچوب سیاست روشمند رژیم اشغالگر با هدف از بین بردن بنیه اجتماعی جامعه فلسطین صورت می گیرد و ادامه بازداشت زنان بافت اجتماعی خانواده های فلسطینی را برهم زده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.