میهن- از موضوع اغتشاشات چند روز اخیر که بگذریم حال این سهمیه‌بندی محاسن و البته مشکلات جدیدی را پیش روی مردم قرار داده است که بسیاری از اتفاقات آن خوشایند و برخی نیز با ضعف و کاستی‌هایی همراه است.

حکایت سوخت‌وسوز خودروها پس از سهمیه‌بندی بنزین

قدس آنلاین- سهمیه‌بندی بنزین که باهدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و از طرفی تراز کردن دخل‌وخرج دولت در زمان تحریم‌ها و قطع وابستگی برای واردات سوخت از خارج کشور به مرحله اجرا درآمد اما مشاهده شد که بسیاری از افراد بدون اینکه از عواقب و یا نتیجه احتمالی آن آگاه باشند چند روزی کشور را به آشوب کشیدند.

از موضوع اغتشاشات چند روز اخیر که بگذریم حال این سهمیه‌بندی محاسن و البته مشکلات جدیدی را پیش روی مردم قرار داده است که بسیاری از اتفاقات آن خوشایند و برخی نیز با ضعف و کاستی‌هایی همراه است.

استقبال از ناوگان حمل‌ونقل عمومی

بنا بر مشاهدات خبرنگار ما به دلیل افزایش قیمت بنزین بسیاری از شهروندان و کسبه که تا دیروز حاضر نبودند خودروی تک‌سرنشین خود را از سیل ترافیک کم کنند در حال حاضر استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

این جمله را یکی از رانندگان خطوط اتوبوس‌رانی در شیراز به ما می‌گوید و اظهار می‌کند: چند روزی است که تعداد مسافرهایم بیشتر شده است که ناشی از افزایش قیمت سوخت است.

علی مقامی اظهار می‌کند: امیدوارم که مسئولان بتوانند از افزایش احتمالی در بازار جلوگیری کنند اما افزایش قیمت سوخت حداقل به کاهش خودروهای تک‌نفره در سطح شهر و دستیابی به هوای پاک مقداری کمک کرده است.

دغدغه گردشگری

امید شاهین فر مدیر یکی از آژانس‌های خدمات گردشگری و مسافرتی که نسبت به راه‌اندازی یک اقامت گاه بومگردی نیز اقدام کرده است دغدغه‌ای متفاوت از افزایش قیمت کالاهای اساسی دارد و می‌گوید: تبعات افزایش قیمت سوخت در ایام تعطیلات نوروز برای هتل داران، رستوران و اقامتگاه‌های گردشگری نمایان خواهد شد.

وی بیان می‌کند: هرچند این موضوع قابل پیش‌بینی نیست اما امیدوارم سهمیه‌ها در کارت سوخت به‌گونه‌ای ذخیره شود که خلل چندانی در سفرهای نوروزی یا تابستانی به وجود نیاید.

خوشحالی بابت افزایش قیمت سوخت

امید ساسانی مسئول خط تولید یکی از واحدهای صنعتی اصفهان در زمره افرادی است که از بابت افزایش قیمت بنزین ابراز خشنودی می‌کند و می‌گوید: تا قبل از این دولت سرمایه هنگفتی را برای سوبسید دادن به بنزین خرج می‌کرد و نه‌تنها چیزی به جیب ما نمی‌رفت بلکه یک مبلغی هم از جیب ما برداشت می‌شد تا آن‌هایی که خودروهای ۶ سیلندر دارند در خیابان‌ها بچرخند.

وی ابراز می‌کند: تا قبل از این فرق من که خودرو ندارم با خانواده‌ای که ۴ خودرو دارد چه بود؟ وی بیان می‌کند: اگر واقعاً دولت پای وعده‌هایش بماند و این یارانه سوخت را حذف نکند و از طرفی بر روی قیمت‌های اجناس تأثیری نگذارد من به سهم خودم بسیار راضی هستم.

کمبود زیرساخت‌ها

علی شاه نظری که به‌عنوان راننده سرویس مدرسه فعالیت دارد و حالا مجبور شده به دلیل افزایش قیمت برای گازسوز کردن خودروی خود اقدام کند اظهار می‌کند: تا قبل از سهمیه‌بندی بنزین هزینه گازسوز کردن پراید  یک‌میلیون و دویست هزار تومان بود اما طی همین هفته گذشته هزینه گازسوز کردن این خودرو به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی ابراز می‌کند: به نظرم افزایش این قیمت آن‌هم در عرض یک هفته خیلی غیرمنطقی است و دولت باید از قبل از اجرای سهمیه‌بندی به تجهیز کارگاه‌ها و یا زیرساخت‌های این موضوع اقدام می‌کرد.

کمبود جایگاه سی.ان.جی

افزایش صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های سی.ان.جی حال یکی از موضوعاتی است که پس از سهمیه‌بندی بنزین برجسته شده است.

حمزه نیک‌فرجام یکی از شهروندان سیستان و بلوچستانی ابراز می‌کند: هرچند که در این استان مسافت‌های شهری به‌اندازه سایر کلان‌شهرها نیست اما واقعیت این است که جایگاه سی.ان جی هم ایجاد نشده و برای یک شهر مانند ایرانشهر که فقط یک جایگاه سوخت دارد کمی عجیب می‌رسد و برای مردم مشکل‌ساز است.

وی بابیان اینکه فاصله روستاها در این استان بسیار زیاد است اعلام می‌کند: در این راستا نیاز است تمهیدات ویژه‌ای را برای مناطق محروم دید.

تولید خودرو

محسن شایان فر نیز یکی از شهروندانی که هنوز موفق به دریافت خودرو ثبت نامی خود نشده است بیان می‌کند: بهمن‌ماه سال گذشته برای خرید خودرو اقدام کردیم که هنوز خودرو تحویل نشده است.

وی بیان می‌کند: در آن زمان قیمت بنزین انگیزه‌ای برای خرید خودروی گازسوز برای من ایجاد نمی‌کرد اما حالا پشیمان هستم که چرا خودروی دوگانه‌سوز ثبت‌نام نکردم.

وی بابیان اینکه متأسفانه تولیدکنندگان خودروی چندانی در اختیار مردم نمی‌گذارند بیان می‌کند: به نظرم باید ترتیبی اتخاذ کرد تا افرادی که مانند بنده خودروی خود را دریافت نکردند بتوانند با پرداخت هزینه لازم خودروی گازسوز تحویل بگیرند و یا دولت تولیدکنندگان را نسبت به تولید و تحویل خودروهای گازسوز مجاب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.