پیکر مناجات خوان و مداح اهل بیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) ظهر امروز ۱۹ آذر در رواق «دار الرحمه» حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

مناجات‌خوان پیشکسوت در آستان عبدالعظیم حسنی(ع) آرام گرفت

به گزارش قدس آنلاین، پیکر پیرغلام اهل بیت و مناجات خوان بزرگ تشیع، سیدقاسم موسوی قهار با حضور جمعی از مدیران و همکاران رسانه ملی، مقامات لشگری و کشوری، مداحان و قاریان و اقشار مختلف مردم امروز در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و دعای فرج مرحوم موسوی قهار آغاز شد و پس از آن حسن سلطانی مجری صداوسیما دقایقی در وصف مداح و شاعر گرانقدر کشورمان، سخنانی بیان کرد.

خانواده مرحوم استاد سیدموسوی قهار از دفتر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران برای حضور در این مراسم قدردانی کردند.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری، محمدتقی میرزاجانی معاون اجرای شورای عالی قرآن، نماینده حجت الاسلام ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و جمعی از مدیران و همکاران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.

سیدقاسم موسوی قهار، مداح و شاعر گرانقدر کشورمان روز گذشته پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان توس تهران به لقاء الله پیوست.

مرحوم موسوی قهار متولد شهر خمین بود و پدرش در سلک روحانیت بود و سید قاسم از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد.

او نخستین دعای سحر ماه رمضان را بعد از انقلاب اسلامی خواند که بعد از سال‌ها هنوز در سحرگاهان رمضان از صدا و سیما پخش می‌شود. وی بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌های مختلفی همچون دعاهای سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج را خوانده است.

گفتنی است مراسم ختم آن مرحوم روز پنج شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در مسجد بلال سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی با حضور خانواده آن مرحوم، ملت شریف ایران، همکاران رسانه ملی، قاریان و مداحان برجسته کشورمان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.