قدس آنلاین :مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از برگزاری جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رونمایی از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان رونمایی می شود

غلامعلی قادری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته تعاون، افزود: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر هم یک وزارتخانه ایدئولوژیک هم یک وزارتخانه استراتژیک است.
وی ادامه داد: آیات فراوانی که در قرآن کریم در توجه به کار و تعاون آورده شده حکایت از ایدئولوژیک بودن این وزارتخانه دارد و از اهمیت مسائل اقتصادی در نظام و قانون اسلامی جمهوری اسلامی مبنای استراتژیک در توجه به این حوزه را گوشزد می‌کند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: با توجه به تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه نامگذاری سال جاری ایشان در ماه مبارک رمضان راهبردهای جدیدتری مانند مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در اجلاس اخیر سران کشورهای غیرمتعهدها شاهد تحسین و توجه سران کشورها به این نظریه‌ها بوده‌ایم.
وی با اشاره به شعار جهانی تعاونی‌ها دنیای بهتری می‌سازند افزود: اعتقاد داریم در جهت تحقق شعار سال، تعاونی‌ها می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.
قادری با اشاره به برنامه این اداره کل در هفته تعاون گفت: با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 104 طرح تعاونی در استان اصفهان با سرمایه‌گذاری دو هزار و 389 میلیارد و 858 میلیون ریال شامل یک هزار و 156 میلیارد و 580 میلیون ریال تسهیلات و یک هزار و 233 میلیارد و 278 میلیون ریال آورده اعضا به صورت متمرکز افتتاح می‌شود.
وی از طرح‌های تعاونی آماده بهره‌برداری در هفته تعاون سخن گفت و ادامه داد: این طرح‌ها شامل 48 طرح مسکن مهر و عمران با سرمایه‌ای بالغ بر دو هزار و 107 میلیارد ریال و برای هشت هزار و 301 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: 30 طرح خدماتی با سرمایه 163 میلیارد و 792 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 564 نفر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از بهره‌برداری از چهار طرح کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این چهار طرح با سرمایه‌ای بالغ بر 24 میلیارد و 300 میلیون ریال و با اشتغالزایی برای 47 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
قادری از بهره‌برداری هفت طرح تعاونی در گرایش‌های تامین نیاز تولیدکنندگان و تامین نیاز مصرف‌کنندگان سخن گفت و افزود: این طرح تعاونی با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و 647 میلیون ریال و برای 24 نفر اشتغالزایی نیز ایجاد کرده که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: در روزهای آینده نیز 15 طرح صنعتی با سرمایه 88 میلیارد و 512 میلیون ریالی به بهره‌برداری می‌رسد که توانسته برای 180 نفر در استان اشتغال ایجاد کند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته تعاون سخن گفت و تصریح کرد: تقدیر و تجلیل از تعداد 17 تعاونی برتر رتبه نخست، پنج تعاونی رتبه دوم، یک اتحادیه استانی برتر و اتاق تعاون و تجلیل و تقدیر از 19 کارآفرین برتر و نمونه و بازدید از تعداد محدودی شرکت تعاونی و دو طرح بزرگ تولیدی استان از دیگر برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته تعاون است.
در ادامه این نشست ، رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان نیز گفت: از هفته تعاون سال گذشته تا مدت مشابه سال جاری بانک توسعه تعاون 30 میلیارد تومان تسهیلات به اعضای تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف تعاون پرداخت کرده است.
محمد شیخ حسینی با اشاره به گرامیداشت هفته تعاون بانک توسعه تعاون را بانک دولتی با رویکرد تخصصی و توسعه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و در تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی در سال 1388 تاسیس شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 28 شعبه و دو باجه و یک اداره شعب برای ارائه خدمات به فعالان عرصه اقتصاد و تعاونی و بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، خدمات و بازرگانی در استان اصفهان فعال هستند.
رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان تصریح کرد: این شعب با ارائه انواع خدمات بانکی الکترونیکی و اعتباری در راستای حفظ و تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های اقتصادی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و بخش خصوصی در استان اصفهان ایفای نقش می‌کنند.
وی با اشاره به اهداف تاسیس این بانک در استان افزود: فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش مشارکت‌های مردمی و بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی، تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کار برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین‌المللی از جمله اهداف تاسیس بانک توسعه تعاون است.
شیخ حسینی تشویق و ترغیب اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری در قالب تشکل‌های تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف تاسیس بانک توسعه تعاون عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت بانک توسعه تعاون تاکنون 20 درصد تسهیلات در بخش کشاورزی، 17 درصد در بخش صنعت و معدن، 12 درصد در بخش بازرگانی، 18 درصد در بخش خدمات و 33 درصد در بخش مسکن پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت این بانک نیز تاکنون 22 هزار و 206 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر یک هزار و 739 میلیارد ریال به متقاضیان در استان اصفهان پرداخت شده است.
رئیس بانک توسعه تعاون استان اصفهان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان اصفهان از شهریور ماه سال 84 تا تیرماه سال جاری در دوره فعالیت دولت نهم و دهم 19 هزار و 116 فقره تسهیلات با اعتباری افزون بر یک هزار و 567 میلیارد پرداخت کرده است.
وی تاکید داشت: 90 درصد تسهیلات ارائه شده توسط بانک توسعه تعاون در فعالیت دولت نهم و دهم و 10 درصد دیگر مربوط به دوره‌های قبل بوده است.
شیخ حسینی افزود: از مجموعه اعتبارات ارائه شده به متقاضیان 96 درصد از محل منابع داخلی و چهار درصد نیز از محل کمک‌های فنی اعتباری پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: از هفته تعاون سال گذشته تا مدت مشابه سال جاری 30 میلیارد تومان تسهیلات میزان پرداختی به اعضای تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف تعاون پرداخت شده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.