وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود.

 فلسفه تعلیم و تربیت ایران به بیراهه رفته است/۳۰درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، حاجی میرزایی در جمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شود.
وی افزود: از ظرفیت  خیرین به عنوان مشارکت کننده در ساخت مدارس باید به نحو شایسته ای استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق آنچه گزارش شده است مشارکت خیرین در مدرسه سازی در خراسان رضوی بیشتر از۳۰ درصد است که جای تقدیر و تشکر از خیرین این استان دارد.
وی با بیان اینکه اندیشه و مکتب شهید سپهبد قاسم سلیمانی در  کتب درسی از سال تحصیلی آینده برنامه ریزی خواهد شد،تصریح کرد:ایران امروز در سوگ قهرمانانش سوگوار است. سردار سلیمانی هم شاهد و هم شهید و الگویی برای زیستن بود. تمام ایران به احترام این سردار قیام کرد و این شهید الگویی برای همه اقشار جامعه است. 
وی ادامه داد:حادثه کرمان و همچنین هواپیما دردناک بود.
میرزایی افزود: از اینکه در جمع شما خیرین هستم بسیار خوشحال هستم و دوست داشتم جای یکی از شما خیرین بودم و شما نیز قدر دان این نعمت باشید.
وی ادامه داد: امروز مشکلات متعددی در جامعه داریم .یکی از رنج هایی که بشر با آن مواجه است بی عدالتی است که باعث تباه شدن استعداد ها و طرفیت ها می شود و مسیر پیشرفت و توسعه را مسدود می کند.
حاج میرزایی ادامه داد: ریشه همه بی عدالتی از توسعه نامتوازن فرصت های یادگیری است . از این رو هر گامی برای توسعه یادگیری در جامعه انجام شود قابل تقدیر و ستایش است. زیرا اهمیت یادگیری به گونه ای است که خداوند متعال دستیابی به هر کاری را به انسان ها سپرده است. 
وی اظهار کرد:در فرهنگ قرآنی واژه ای باعنوان نعمت داریم که شامل همه ان چیزی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است و قابل شمارش نیست اما در برابر این نعمت ها روزی سوال خواهد کرد . از این رو شما خیرین که گام در راه مدرسه سازی قرار داده اید قدر دان و شاکر باشید که از نعمت های خداوند به طور شایسته استفاده کرده اید.
وی افزود: فلسفه تعلیم و تربیت ایران به بیراهه رفته است باید خروجی آموزش و پرورش افرادی توانمند و متکی به خود باشد .اما کنکور به موضوعی برای سنجش توانمندی های دانش آموزان در کشور تبدیل شده است که هیچ کدام از توانمندی های افراد را نمی سنجد. متاسفانه نظام منزلت اجتماعی کشور بر مبنای کنکور بنا شده است که باعث شده است انسان ها در کشور به گونه ای  تربیت شوند که نتوانند به نیازهای زندگی خود پاسخگو باشند. 
وی با بیان اینکه خراسان جلوه های متمایزی از کشور دارد، افزود: انگیزه ای که در این استان برای رشد مهارت اموزی وجود دارد نیاز جدی کشور است . جمعیت زیادی در کشور فاقد مهارت های لازم هستند که در توسعه تعلیم و تربیت کشور باید به آن توجه شود.
حاج میرزایی تصریح کرد: امروزه به دلیل سرعت زیاد  تغییرات و تحولات همه نقش ها دچار نقص و کاستی شده اند و باعث شده است زبان تعامل و گفتگو در جامعه کاهش پیدا کند. 
وی ادامه داد: خیرین خراسان رضوی تجارب خود را به سایر استان ها توسعه و روحیه این اقدام کار خیر را گسترش دهند. 
حاج میرزایی ادامه داد: ۲۷۰۰میلیارد تومان در سال ۹۹ در بودجه کشور برای اموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

در این مراسم همچنین خیرین مدرسه سازی خراسان رضوی به بیان دغدغه های خود  پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.