نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا، انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر، از امروز با حضور ۱۳ تیم در کویت آغاز می‌شود.

مانور آسیایی تیم ملی
برای جهانی شدن

محمدرضا خزاعی:/

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا، انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر، از امروز با حضور ۱۳ تیم در کویت آغاز می‌شود.

در پایان این رقابت‌ها، چهار تیم برتر مجوزحضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر را کسب خواهند کرد. تیم ملی کشورمان در ۲۶ دوره قبلی مسابقات جهانی، تنها یکبار شانس حضور در این میدان جهانی را داشته است. سال ۲۰۱۵، بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در قطر برگزار شد که تیم ملی هندبال به عنوان تیم سوم آسیا در این رقابت‌ها حضور داشت و در جمع ۲۴ تیم، بالاتر از عربستان، شیلی و الجزایر، در جایگاه بیست و یکم قرارگرفت.

ملی پوشان هندبال کشورمان، با سرمربی ایرانی خود، علیرضا حبیبی، پس از برگزاری چند اردوی داخلی و دو اردوی خارجی در قطر و ترکیه و انجام چند بازی تدارکاتی در این کشورها با ۱۸ بازیکن صبح سه شنبه ۲۴ دیماه، از ترکیه عازم کویت شدند.

نکته قابل توجه حضور لژیونرهای اروپایی هندبال ما، همراه تیم ملی دراین رقابت‌هاست که سبب شده است تا با تمام قدرت برای کسب سهمیه قهرمانی جهان و حضور درسکوی قهرمانی آسیا خیز برداریم.

الله کرم وسجاداستکی ازتیم «چسمه» رومانی، علیرضا موسوی و حیدری راد از تیم «دینامو بخارست»، محسن باباصفری بازیکن تیم «پلی تکنیکال» رومانی، شاهو نصرتی از تیم «هاچ بوزا» و پویانوروزی نژاد از تیم «آی کی ساوهوف» سوئد، هفت لژیونری هستند که با کوله باری از تجربه در کنار دیگر ملی پوشان داخلی، به میدان رقابت پا گذاشته اند. میلاد مسائلی، یونس آثاری، محمدرضا اورعی، علی مهدیزاده، علی رحیمی کازرونی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمدامین فرهادی، مجتبی کرمیان، و سلامان بربط، سایر ملی پوشان هندبال دراین میدان هستند.

درواقع علیرضاحبیبی تلاش کرده است تا با استفاده از تمامی سرمایه‌های هندبال کشور، دومین حضور هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را محقق کند.

* ️شناخت مدعیان

باتوجه به شناختی که ازهندبال آسیا داریم، تیم‌های بحرین، قطر، کره جنوبی، عربستان، ژاپن را در کنار تیم کشورمان، جدی ترین مدعیان حضور در جمع چهار تیم برتر و کسب سهمیه جهانی می‌دانیم.

ملی پوشان ما دور مقدماتی را در کنار تیم ملی بحرین، قوی‌ترین تیم حال حاضر هندبال آسیا، برگزار می‌کنند. بحرینی که همین یکی دوماه پیش، باغلبه برتیم پرقدرت قطر تنها سهمیه آسیا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کرد. البته منهای ژاپن، میزبان المپیک.

تیم ملی ما در رقابت‌های انتخابی المپیک، بازی را به بحرین واگزار کرد. اما در آن تیم، سجاداستکی، پویا نوروزی نژاد و سعید حیدری راد، یکی از بهترین دروازه بانان حال حاضر لیگ رومانی، و لیگ قهرمانان اروپا، حضورنداشتند. ضمن اینکه تیم ما با حضور در اردوهای تدارکاتی قطر و ترکیه و بازی با تیم ملی قطر و تیم‌های خوب باشگاهی ترکیه از جمله بشیکتاش، بر تجربیات خود افزوده است.

حبیبی: در کمین بحرین

حبیبی با بیان اینکه مشکل بزرگ تیم ملی عدم هماهنگی است تصریح کرد: سعی می‌کنیم در این زمان کوتاه هماهنگ شویم. آقای پویا نوروزی‌نژاد هم به عنوان بازیکن پخش به تیم اضافه شده و لازم است در دفاع و حمله هماهنگی خوبی را بین بازیکنان ایجاد کنیم.

سرمربی تیم ملی به آمادگی ذهنی ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: از نظر ذهنی شرایط خوب است چون پس از چند سال برای نخستین بار همه بازیکنان حضور دارند و هیچ اختلافی بین بازیکنان، کادر فنی  و فدراسیون نیست. همه بازیکنان هم قسم شدند و برای کمک به هندبال کشور از نظر ذهنی آماده هستند. مشکلمان مسئله تاکتیکی و هماهنگی است که در حال تمرین برای  حل آن هستیم.

در چند سال اخیر درگیر تغییرات مدیریتی بودیم

سرمربی تیم ملی گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا چهار سهمیه جهانی توزیع می‌شود و شانسمان نسبت به انتخابی المپیک بیشتر است. در مرحله نخست با بحرین و نیوزیلند همگروه هستیم؛ بحرین قهرمان مسابقات انتخابی المپیک است که تنها شکستمان در انتخابی المپیک هم برابر این تیم بود.

وی با بیان اینکه تیم ملی مقابل نیوزیلند کار سختی ندارد افزود: تلاش  می‌کنیم تا با شکست بحرین به عنوان سرگروه صعود کنیم اما در مرحله دوم تیم‌های قدرتمندی به جمع هشت تیم اضافه می‌شود؛ ایران، بحرین، کره جنوبی، امارات، کویت، عربستان، قطر و ژاپن تیم‌های قدرتمندی هستند و به جمع هشت تیم صعود می‌کنند. در این مرحله هر گل و امتیازی برای تیم‌ها تعیین کننده است. در انتخابی المپیک فقط به دلیل تفاضل گل کمتر به مرحله بعد صعود نکردیم بنابراین باید در تمام بازی‌ها حساب شده کار کنیم تا کارمان از نظر امتیاز و تفاضل گل به اما و اگر کشیده نشود.

برنامه بازی‌های تیم ملی

جمعه ۲۷ دی؛ ایران - نیوزیلند، ۹:۳۰ دقیقه صبح (ساعت بازی‌ها به وقت ایران)

شنبه ۲۸ دی؛ ایران - بحرین، ۱۲:۳۰ دقیقه

گروه بندی رقابت‌ها این‌گونه است:

گروه A؛ ایران، بحرین و نیوزیلند

گروه B؛ قطر، ژاپن و چین

گروه C؛ کره جنوبی، عربستان و استرالیا

گروه D؛ کویت، امارات، عراق و هنگ کنگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.