مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر یکشنبه ۲۷ بهمن‌، ‌بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گیلان آغاز می‌شود.

برف و باران از بعدازظهر فردا در کشور/‌ از سفرهای غیرضروری بپرهیزید

قدس آنلاین؛ صادق ضیائیان، اظهار داشت: امروز کاهش محسوس دما و وزش باد را در خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان شاهدیم‌، همچنین در خراسان جنوبی،‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد.

وی بیان کرد: روز آینده سامانه بارشی به تدریج از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف در غرب و شمال غرب کشور دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اواخر وقت فردا با شمالی شدن جریانات در غرب دریای خزر بارش باران و وزش باد و در گیلان و اردبیل کاهش دما آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ‌بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گیلان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، خراسان شمالی و ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و شمال و شمال شرق خوزستان ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا در این ۲ روز ‌لغزندگی جاده، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه سامانه مذکور علاوه بر مناطقی که ذکر شد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، واقع در جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه البرز و شمال شرق کشور فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی کشور را در بر می‌گیرد و اواخر وقت دوشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور و دامنه زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز چهارشنبه نیمه شرقی کشور جوی آرام دارد و به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان‌های شمال غرب و غرب کشور آغاز شده و بعد از ظهر چهارشنبه بارش در جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، تهران و البرز فرا خواهد گرفت و این سامانه روز پنجشنبه در کل کشور فعال خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی وزش باد و اوایل شب ابری همراه با بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ درجه و ۳ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.