۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 695742

در جریان معاملات امروز بازار سهام،شاخص بورس ۵هزار و ۹۸۱واحد افت کرد.

اصلاح  ۵۹۸۱ واحدی شاخص بورس

قدس آنلاین؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۵میلیارد و ۳۳۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۴هزار و ۸۳۲میلیارد تومان در ۸۴۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۵هزار و ۹۸۱واحدی در ارتفاع ۵۴۹هزار و ۱۸۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های بورس اوراق بهادار، معدنی و صنعتی گل گهر و بورس کالای ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۵۹۴واحد، کل (هموزن) ۱۷۶۵واحد، قیمت (هموزن) ۱۱۷۴واحد، آزاد شناور ۲۷۲۱واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۶۶۷و ۱۹۶۶۲واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۵۳۷میلیون ورقه به‌ارزش ۲۴۵۹میلیارد تومان در ۷۷۹هزار نوبت، آیفکس ۶۲واحد افت کرد و در ارتفاع ۷۰۴۱واحد قرار گرفت.

گفتنی است افت ۵ هزار واحدی شاخص بورس پس از رشد ۳۱هزار واحدی نماگر بازار سهام در هفته گذشته در حالی در جریان معاملات امروز بازار سرمایه اتفاق افتاده که بلاتکلیفی سازمان بورس در تغییر دامنه نوسان سهام شرکت‌ها، نیاز به اصلاح و استراحت شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها پس از رشد چشمگیر، قرار گرفتن امروز در میان دو روز تعطیل و ذخیره و شناسایی سود توسط برخی معامله‌گران و از همه مهمتر اختلال در سامانه معاملات برخط کارگزاران از جمله دلایل اصلاح و افت امروز شاخص بورس بشمار می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.