رییس جامعه المصطفی العالمیه از آغاز سال تحصیلی 90- 91 طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه در 24شهریورماه با سخنرانی آیت الله سبحانی در قم خبر داد. <BR>

سال تحصیلی جدید طلاب غیر ایرانی 24 شهریورماه آغاز می‌ شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با اشاره به آغاز زمان تحصیل طلاب غیرایرانی در قم گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی روز 24 شهریورماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار می شود که در این مراسم از حضور آیت الله سبحانی برای بهره مندی استادان و طلاب دعوت شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره میزان دانش پژوهان ورودی سال جدید به جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: سالانه حدود هزار نفر از این نهاد حوزوی فارغ التحصیل و هزار نفر نیز وارد آن می شوند.
وی مبلغ پروری را رویکرد اصلی جامعه المصطفی العالمیه دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد ما همانطور که مراجع معظم تقلید نیز تاکید دارند مبلغ پروری است و برخی از رشته ها اختصاصا به تربیت مبلغ می پردازد.
رییس جامعه المصطفی العالمیه از طراحی بسته های ویژه تربیت مبلغ خبر داد و اظهارداشت: کلیه رشته‌ های جامعه المصطفی العالمیه چهار هدف اصلی یعنی تربیت مبلغ، مدرس، محقق و مدیر را دنبال می‌ کند و در برخی رشته‌ها به صورت خاص مبلغ تربیت می‌ کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین با اشاره به فعالیت 200 انجمن فرهنگی از سوی طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی اضافه کرد: در حال حاضر 200 انجمن فرهنگی داریم که خود طلاب در آنها فعالیت‌های تبلیغی، رسانه‌ای و فرهنگی و هنری دارند.
وی برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری و پژوهشی طلاب غیرایرانی با عناوین طوبی و شیخ طوسی را از جمله برنامه هایی برشمرد که در راستای آشنایی بیشتر طلاب با تلفیق تبلیغ با ابزار روز انجام می‌ شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه چند رشتهجدید در مقطع دکتری در سال جدید افزوده می شود، ابراز داشت: هم اکنون نزدیک به 100 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که 4 یا 5 رشته جدید در مقطع دکتری در سال جدید اضافه می‌ شود.
انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.