در حالی که دسترسی به کلیپ موهن در مصر و لیبی غیرممکن شده است، یکی از عوامل فیلم در پیامی گفته است تمام عوامل فیلم به شدت ناراحت بوده و از فیلم حمایت نمی‌کنند.<BR>

عوامل فیلم موهن از آن برائت جستند/گوگل دسترسی به کلیپ را محدود کرد

به گزارش فارس به نقل از «سانفرانسیسکو کرونیکل»، یکی از اعضای گروه سازنده فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص)، که به دلایل امنیتی خواسته تا نامی از وی برده نشود، روز چهارشنبه در پیامی برای شبکه خبری سی‌ان‌ان ابراز داشت: «تمام خدمه و عوامل فیلم به شدت ناراحت هستند و احساس می‌کنند تهیه‌کننده فیلم از آنها سوءاستفاده کرده است. ما 100 درصد از این فیلم حمایت نمی‌کنیم و درباره مقصود و منظور آن دچار گمراهی شدیم. ما از بازنویسی‌های کامل فیلمنامه و دروغ‌هایی که به عوامل فیلم گفته شد، شوکه شده‌ایم.»

کلیپ این فیلم موهن تا زمان ترجمه آن به عربی در اوایل ماه جاری میلادی چندان دیده نشده بود اما پس از این ترجمه فعالان مسلمانی که از انتشار کلیپ مزبور خشمگین بودند، در اطراف سفارت آمریکا در لیبی اجتماع کردند. در درگیری‌های صورت گرفته در کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی، چهار آمریکایی از جمله سفیر ایالات متحده در لیبی کشته شدند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که سایت گوگل که صاحبان آن در انتخابات آتی آمریکا از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند، دسترسی به کلیپ موهن مزبور را در لیبی و مصر غیرممکن ساخته است.

شرکت گوگل اعلام کرده است که که این کلیپ با استانداردهای گوگل مشکلی ندارد و بنابراین در یوتیوب باقی خواهد ماند اما دسترسی به آن در لیبی و مصر خواهد شد چرا که چیزی که در جایی توهین‌آمیز نیست، ممکن است در کشوری دیگر توهین‌آمیز باشد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، فیلم موهن مزبور را «سام باسیل»، تولید و کارگردانی کرده است که یک اسرائیلی – آمریکایی 54 ساله است که اصلیتش از جنوب کالیفرنیا بوده و یک شرکت ساخت و ساز را اداره می‌کند.

این صهیونیست در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال با اهانت به اسلام گفته بود: «اسلام سرطان است».

صهیونیست هتاک مزبور همچنین افزود که پنج میلیون دلار از یکصد یهودی برای حمایت مالی از این فیلم جمع‌آوری کرده است اما هویت این یهودی‌ها را اعلام نکرد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.