نخستین اوراق مشارکت سال ۹۹ توسط شهرداری مشهد به مبلغ ۶۰۰میلیارد تومان برای خط۲ و۳قطار شهری، انتشار یافت.

انتشار مجدد و فروش اوراق مشارکت برای خط ۲و۳ قطار شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدعنبری مدیرتامین مالی شهرداری مشهد، گفت: شهرداری مشهد موفق به انتشار مجدد و فروش اوراق مشارکت به ارزش ۶۰۰میلیارد تومان به ضمانت وعاملیت بانک صنعت ومعدن شد.
او افزود: ۳۰۰میلیارد تومان از این اوراق متعلق به تکمیل و توسعه خط ۲قطار شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر متعلق به خط ۳قطار شهری است.
مدیرتامین مالی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مشهد تنها کلانشهری است که در سال ۹۹ اقدام به انتشار اوراق مشارکت نموده، ادامه داد: این افتخاری برای شهر مشهد است که توانستیم در سایه همدلی و کمک‌های قابل توجه بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، وزارت کشور (سازمان شهرداری ها)، سازمان برنامه و بودجه، استانداری، شرکت تامین سرمایه امین و لوتوس پارسیان و... اوراق مشارکت باقی مانده از سهمیه بودجه ۹۸ کل کشور را به اتمام و انتشار ثانویه برسانیم.
عنبری بیان کرد: در نظر داریم طی مذاکرات انجام شده با بانک ملی تا پایان ماه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت احیای بافت فرسوده اطراف حرم به ضمانت و عاملیت این بانک را به اتمام رسانده و منتشر کنیم.
او تصریح کرد: در شرایطی که بحران کرونا در حوزه‌های سرمایه گذاری سایه افکنده است شهرداری‌مشهد ابزارهای مالی، چون اوراق مشارکت را به جد دنبال کرده تا در پروژه‌های عمرانی توقف‌و خللی ایجاد نشود.
مدیرتامین مالی شهرداری مشهد تاکید کرد: همچنین امیدواریم تا پایان سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شامل ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت خط۳قطار شهری، ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر جهت نوسازی ناوگان حمل‌و نقل شهری منتشر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.