۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر: 714454

در خرداد ماه ۹۹ در کل کشور ۸۸۱ هزار فقره چک برگشت خورده است که نسبت به ماه قبل ۱۱.۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۲ درصدی چک های برگشتی

به گزارش قدس آنلاین ،بر اساس اعلام بانک مرکزی، در خرداد ماه ۱۳۹۹ در کل کشور بالغ بر ۷.۹ میلیون فقره چک به ارزشی بیش از ۱,۵۴۴ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱.۲ درصد و ۱۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۱۴ درصدی مبلغ چک‌های وصولی

در خرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بیش از ۷ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱,۳۵۸ هزار میلیارد ریال وصول گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۴ درصد و ۱۴.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۸۸.۸ درصد و ۸۸.۰ درصد وصول گردیده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۸۷.۵ درصد و ۸۷.۷ درصد و در خردادماه ۱۳۹۸ به ترتیب برابر ۹۰.۶ درصد و ۸۸.۹ درصد بوده است.

کاهش ۱۱.۷ درصدی چک‌های برگشتی

در خرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بالغ بر ۸۸۱ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۱۸۶ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۱۱.۲ درصد و ۱۲.۰ درصد برگشت داده شده است. تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده نسبت به چک‌های مبادله شده در اردیبهشت ماه امسال به ترتیب معادل ۱۲.۵ درصد و ۱۲.۳ درصد و در اردیبهشت ماه ۹۸ به ترتیب برابر ۹.۴ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است. به عبارت دیگر، تعداد چک‌های برگشت داده شده نسبت به چک‌های مبادله شده در خرداد ماه ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.