مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از آموزش و بکارگیری بیش از ۲۰۰ نیروی جهادگر مردمی در قالب طرح «مردم یاران سلامت» خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون در مراکز بیمارستانی و تکمیل درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به ارائه خدمات داوطلبانه هستند.

آموزش و بکارگیری بیش از ۲۰۰ نیروی داوطلب مردمی، در قالب طرح «مردم یاران سلامت»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی، محسن ذاکریان با اشاره به اهمیت حضور نیروهای داوطلب مردمی در امدادرسانی و تسهیل فرایند درمان بیماران کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان جذب نیروهای جهادگر مردمی و ثبت نام اولیه‌ی داوطلبان در سایت «مردم یاران سلامت»، جلسات آموزشی نیروهای داوطلب در دو بخش «اصطلاحات پزشکی و عفونی» برگزار و پس از آن نیروهای فوق در سه شیفت صبح، عصر و شبانه (بر اساس انتخاب داوطلب) بکارگیری شده و تحت نظارت و راهنمایی ناظران مرکز درمانی مشغول به فعالیت هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در توضیح فعالیت نیروهای داوطلب گفت: این افراد در انجام امور شخصی بیماران کرونایی و رفع نیازهای آنان، از جمله جابجایی بیمار، ماساژ درمانی و نیز پیگیری امور بیمار از سوی خانواده (با هماهنگی پرستار مربوطه) همکاری و ارائه خدمت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۸۰ نفر نیروی داوطلب در بیمارستان امام رضا(ع)، ۱۵ نفر در بیمارستان شریعتی، ۲۸ نفر در بیمارستان قائم (عج) و ۲۰ نفر در بخش تکمیل درمان (نقاهتگاه) مستقر هستند.

ذاکریان با بیان اینکه ثبت نام و آموزش نیروهای داوطلب مردمی همچنان ادامه دارد افزود: به منظور کاهش بار خدماتی این نیروها و ارتقای ضریب سلامت، ساعات کار جهادگران به صورت گردشی و طی سه شیفت تعریف شده است که بنابر انتخاب نیروی داوطلب در یکی از شیفت‌ها بکار گیری خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.