سفیر جمهوری اسلامی در ونزوئلا درباره انتصاب آبرامز عنوان کرد: انتصاب یک مامور شکست خورده به یک ماموریت غیرممکن و اعمال فشار حداکثری به ⁧‫ایران‬⁩، بیانگر آشفتگی و سردرگمی در سیاست خارجی ⁧‫ترامپ‬⁩ تروریست و شکست خورده است.

سفیر ایران در ونزوئلا: انتصاب آبرامز بیانگر آشفتگی و سردرگمی در سیاست خارجی ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، «حجت الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (یکشنبه) در توئیتی درباره کناره گیری برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و انتصاب آبرامز نماینده آمریکا در امور ونزوئلا به جای او نوشت: « انتصاب یک مامور شکست خورده، الیوت آبرامز، به یک ماموریت غیرممکن و اعمال فشار حداکثری به ⁧‫ایران‬⁩، بیانگر آشفتگی و سردرگمی در سیاست خارجی ⁧‫ترامپ‬⁩ تروریست و شکست خورده است.»

به گزارش فارس، «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران اخیرا از سمت خود استعفا داد. او در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی گفت که قصد دارد از سمتش استعفا کند.پس از استعفای هوک به جای او «الیوت آبرامز» نماینده دولت آمریکا در امور ونزوئلا عهده دار این سمت شد.

در همین خصوص، یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن‌پست گفت که از رئیس «گروه اقدام ایران» خواسته شده استعفا کند تا مقصر شکست استراتژی علیه ایران شناخته شود.

«علیرضا میریوسفی» سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در همین باره گفت که برای تهران فرقی نمی‌کند چه کسی مسئول اجرای سیاست ورشکسته واشنگتن باشد.

از سوی دیگر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره کناره گیری برایان هوک در توئیتی عنوان کرد: «برایان» هم مثل «جان» ناکام از کاخ سفید رفت، شاید «مایک» هم قبل از رفتن «دونالد» مجبور شود، چمدان‌هایش را ببندد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در توئیتی با بیان اینکه تفاوتی بین جان بولتون، برایان هوک یا الیوت آبرامز نیست، تصریح کرد: ایران لقمه بزرگتر از دهان همه مقامات فعلی و آینده آمریکایی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.