۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: 715521

 وزارت ورزش و جوانان همچنان بر تصمیم خود مبنی بر عدم استخدام مربی و بازیکن خارجی توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تأکید دارد و برخلاف وعده‌های روزهای اخیر مسئولان این دو باشگاه هیچ بازیکن و مربی خارجی به ترکیب فنی این دو تیم اضافه نخواهد شد.

مذاکره آنی برای نیمکت آبی

قدس آنلاین: مهدی علی‌نژاد پس از ماجرای بدهی‌های سرسام آور استقلال و پرسپولیس به شاکیان خارجی و جرایم سنگین انضباطی در یک مصاحبه رسمی این خبر را اعلام کرده بود. روز گذشته یکبار دیگر آب پاکی را روی دست مدیران این دو باشگاه ریخت تا اندک شانس آن‌ها برای یافتن روزنه امید به منظور استخدام بازیکن و مربی خارجی از بین برود. علی نژاد در این ارتباط می‌گوید: «ما با ابلاغیه‌ای اعلام کردیم هر دو باشگاه نمی‌توانند بازیکن و مربی جدید خارجی بگیرند. این برای همه است و فرقی نمی‌کند. ما خودمان را درگیر اسم‌ها نمی‌کنیم. استخدام مربی و بازیکن جدید امکان‌پذیر نیست آن هم با توجه به شرایط ارزی. این موضوع سبب عدم تناسب دستمزدها می‌شود».

با این حساب قطعاً سرمربیان فصل آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ایرانی خواهند بود و اگر هر یک از دو تیم نتوانند بازیکنان خارجی فعلی خود را حفظ کنند باید به فکر جایگزین داخلی باشند چون به هیچ‌وجه آن‌ها اجازه جذب بازیکن خارجی دیگری را ندارند.

*استرا بی‌استرا

در این میان خیال مدیران باشگاه پرسپولیس تا حدود زیادی راحت است چون به احتمال فراوان یحیی گل محمدی همچنان به عنوان سرمربی این تیم فعالیت خود را با سرخپوشان پایتخت ادامه خواهد داد. اما باشگاه استقلال بدون شک با چالش بزرگی رو به‌رو خواهد شد. مدیران این باشگاه پیش از این مدعی شده بودند تیم رؤیایی را روانه رقابت‌های لیگ بیستم خواهند کرد به همین دلیل برخی پیش بینی کردند احتمالاً با این اتفاق بازگشت استراماچونی قوت خواهد گرفت اما اولتیماتوم صریح بالاترین مرجع تصمیم‌گیری ورزش کشور نشان داد نه تنها این اتفاق رخ نخواهد داد بلکه آن‌ها باید به سراغ انتخاب‌های داخلی بروند.

*مذاکره مخفی

بدون در نظر گرفتن نتیجه دیدار استقلال و سپاهان در جریان رقابت‌های حذفی به نظر می‌آید عمر مربیگری مجیدی در استقلال زیاد نخواهد بود چون اختلاف سلیقه‌های آقای سرمربی با عوامل اجرایی و فنی و برخی بازیکنان به‌شدت زیاد شده است به همین دلیل احتمال تغییر در کادر فنی استقلال بسیار بالاست اما سؤال کلیدی اینجاست گزینه مورد نظر استقلال چه کسی خواهد بود؟

گمانه زنی‌های رسانه‌ای حکایت از این دارد مدیران استقلال پس از تساوی استقلال برابر نساجی قائمشهر با چند مربی سرشناس داخلی باب مذاکره را باز کردند اما آن‌ها از ارائه هرگونه فهرستی خودداری کردند تا تکلیف استقلال و تیم فعلی خودشان که با آن باشگاه قرارداد دارند روشن شود. گفته می‌شود یکی از گزینه‌ها به دلیل مشکل غیر منتظره‌ای که برای وی رخ داده است فعلاً از فهرست گزینه‌ها خارج شده است اما بعید نیست دوباره این فرد به جمع کاندیداهای موجود برای مربیگری استقلال اضافه شود.

تمام این معادلات ممکن است در دقیقه ۹۰ تغییر پیدا کند و همان‌گونه که فرهاد مجیدی به صورت اتفاقی پس از ملاقات با خلیل‌زاده از خروج شبانه استراماچونی به عنوان جانشین وی انتخاب شد دوباره به عنوان سرمربی استقلال معرفی شود تا یک چالش جدید در اردوی آبی پوشان رقم بخورد!

*تهدید یحیی

اما آنچه مسلم است موضوع حضور سرمربی خارجی در ترکیب کادر استقلال به کلی از دستور کار خارج شده است و باید منتظر اتفاقات جدید در ترکیب تیم فوتبال استقلال و کادر فنی این تیم باشیم. البته در این بین تهدید یحیی گل‌محمدی در نوع خود جالب توجه است چون وی خطاب به رسول پناه گفته است اگر پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شود وی قطعاً از این تیم جدا خواهد شد تا نگرانی در اردوگاه سرخپوشان هم به وجود بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.