با معرفی رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت ، جدی ترین گزینه های جایگزینی او در استانداری خراسان رضوی مشخص شدند.

 گزینه های جایگزینی رزم حسینی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، استان خراسان رضوی  در طول عمر خود طیف متفاوتی از مدیران را تجربه کرده است، از استاندار ورزشی گرفته تا استاندار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی. استانی که دارای بیشترین تنوع قومی است و تنها مشهد به عنوان یک شهر این استان به تنهایی سالانه پذیرای بیش از  ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین المللی است.

اگرچه قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، افرادی نظیر  سید فخرالدین شادمان، محمود جم و  مهدی فرخ استانداری خراسان رضوی را تجربه کرده اند. اما   طاهر احمدزاده، اولین استاندارخراسان رضوی بود که  حکم استانداری خود را در سال ۱۳۵۷ از امام خمینی(ره) دریافت کرد. پس از وی محمد حسن غفوری‌فرد به پیشنهاد  هاشمی رفسنجانی از آذرماه ۵۷ تا مردادماه سال ۶۰ استاندار خراسان بود و  نبی حبیبی نیز سومین استاندار خراسان پس از انقلاب اسلامی از شهریور سال ۱۳۶۰ تا اردیبهشت ۶۲ در این مسئولیت قرار داشت .

عبدالله کوپایی متولد ۱۳۲۵ در اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته راه و ساختمان چهارمین و هشتمین استاندار خراسان و اولین استانداری است که دوبار مدیر عالی دولت در خراسان شد.  وی در دوره اول استانداری، استاندار خراسان بزرگ طی سال‌های ۶۲ تا تیرماه ۶۶ شد و در دوره دوم از مرداد ۷۵ تا بهمن ۷۶ به استانداری خراسان منصوب گردید.

حسن عابدینی که به امیر عابدینی معروف است و ورزشکارترین استاندار خراسان به شمار می‌رود از سال ۶۶تا ۶۷سکان استانداری خراسان بزرگ را برعهده داشت. استاندار بعدی خراسان رضوی در سال های ۶۷تا ۷۱علی جنتی بود که بعد ها در دولت یازدهم  سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفت.

 اسماعیل مفیدی از شهریور ۷۱ تا خرداد سال ۷۵ ، محسن مهرعلیزاده از سال ۷۶ تا آبان ماه ۸۰ و حسن رسولی از سال ۸۰تا ۸۴استانداران دیگر  خراسان رضوی بودند . محمدجواد محمدی‌زاده دارای مدرک فوق لیسانس بهداشت محیط نیز  اولین استاندار دولت نهم در خراسان رضوی  از سال ۸۴ تا مرداد ۸۸ بود و   استاندار بعدی احمدی نژاد در خراسان رضوی محمود صلاحی بود که از شهریورماه ۸۸ تا دهم آبان سال ۱۳۹۱ در این مسئولیت حضور داشت. بنا به دلایل نامشخصی و در حالی که دولت دهم در ماه های آخر فعالیت خود به سر می برد استاندار خراسان رضوی تغییر کرد و محمدحسین فروزان‌مهر بر این صندلی تکیه زد.  

استانداری خراسان رضوی در دولت یازدهم ابتدا با حضور محمد حسین فروزان مهر اداره شد و در حالی که دولت تازه نفس برای تمامی استان های کشور استاندار جدید را برگزیده بود خراسان رضوی با گذشت قریب به ۷ ماه از آغاز به کار دولت یازدهم همچنان با استاندار دولت دهم فعالیت خود را ادامه می داد تا اینکه در تاریخ  ۱۴اسفند ماه  سال ۹۲هیات دولت علیرضا رشیدیان را برای خراسان رضوی انتخاب کرد. رشیدیان اگرچه با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان به ناچار در سال ۹۷از صندلی استاندار خراسان رضوی خداحافظی کرد اما پس از گذشت چند روز در مسئولیت رئیس سازمان حج و زیارت عرصه دیگری از خدمت رسانی به مردم را آغاز کرد. پس از گذشت چند ماه از رفتن رشیدیان واداره استان با سرپرست و  گمانه زنی های مختلف برای استاندار خراسان رضوی  ، سرانجام  علیرضا رزم حسینی به عنوان یک فرد غیر بومی  در تاریخ ۱۲دی ۱۳۹۷ با تصویب هیئت دولت به این سمت  منصوب شد.

تراژدی تغییر استاندار خراسان رضوی در ماه های پایانی فعالیت دولت دهم با معرفی رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت این بار در دولت دوازدهم نیز  در حال تکرار شدن است .

با معرفی رسمی رزم حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت در صحن علنی مجلس یازدهم،  دوباره گمانی زنی ها برای تصدی صندلی استانداری خراسان رضوی آغاز شده است و از رضا شیران خراسانی نماینده سابق   مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ، سید محمد رضا هاشمی فرماندار فعلی شهرستان مشهد ، احمد علی موهبتی فرماندار اسبق مشهد و استاندار فعلی سیستان و بلوچستان و  سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور به عنوان گزینه های جدی استانداری خراسان رضوی پس از رزم حسینی در یک سال باقی مانده از دولت دوازدهم شنیده می شود.

از این رو باید دید در بین گزینه های مطرح شده که تجربیات مختلفی دارند در صورت کسب رای اعتماد رزم حسینی از مجلس ، در یک سال پایانی دولت چه کسی بر کرسی استانداری خراسان رضوی  تکیه خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.