رئیس هیات مدیره تعاونی گاوداران کاشمر گفت: گرانی نهاده‌های دامی طی چند ماه گذشته، گاوهای شیرده را راهی کشتارگاه کرد.

گرانی نهاده های دامی، گاوهای شیرده را روانه کشتارگاه کرد

به گزارش قدس آنلاین، عباس شجاعی افزود: کمبود و گرانی نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت و سویا کارکشف اسلحه قاچاق و مهمات غیرمجاز در فریمان را برای دامدار بسیار مشکل کرده است.

وی افزود: به دلیل گرانی نهاده‌های دامی شاهد تعطیلی دامداری‌های سنگین یکی پس از دیگری هستیم و اگر همین‌گونه پیش برویم تا سه ماه آینده همه گاوداری‌ها تعطیل خواهند شد.

شجاعی با بیان اینکه در هر گاوداری به طور میانگین پنج نفر و به عبارتی پنج خانواده مشغول به کار هستند، ادامه داد: در صورت تعطیلی گاوداری‌ها شاهد افزایش تعداد بیکاران خواهیم بود و خانواده‌های این کارگران در این روزهای سخت تورم، از حداقل امکانات دستمزد محروم خواهند شد.

رئیس هیات مدیره تعاونی گاوداران کاشمر بیان کرد: بسیاری از این گاوداری‌ها دارای سابقه بالایی هستند و اکنون توانسته‌اند به اصلاح نژاد برسند و گاوهای اصلاح شده پرورش دهند ولی با این وضعیت گرانی نهاده‌های دام، زحمات، تخصص و تجربه چندین ساله گاوداران از بین خواهد رفت.

 او تصریح کرد: هم‌اکنون هر کیلو شیر، شش هزار تومان برای دامدار هزینه دارد، حال آنکه کارخانه‌های لبنی شیر را به ۳۵۰۰ تومان با پرداخت ۴۵ روزه از دامدار خریداری می‌کنند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.