معاون وزیر خارجه با بیان اینکه نتایج انتخابات آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی ایران نخواهد گذاشت، گفت: در صورت بروز شرایط جدید شیوه‌ها و راه حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع و مقابله با فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ می‌کنیم.

 نتیجه انتخابات ایالات متحده بر سیاست‌های اصولی ایران تاثیر نمی‌گذارد/ چالش‌های زیادی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد

قدس آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) درباره اثرات نتایج انتخابات آمریکا بر ایران اظهار داشت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

وی در یک برنامه رادیویی، افزود: سیاست سلطه طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهور در آن کشور تغییر نخواهد کرد، ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

عراقچی تاکید کرد: سیاست‌های اصولی ایران نیز که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت در برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، اما طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه ها و راه حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع خود و برای مقابله با هرگونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به احتمال بازگشت رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران اظهار داشت: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش‌های بسیاری وجود دارد، اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست‌های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.