سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: عدم پاسخ وزارت راه وشهرسازی درباره تغییر مکان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به معنای آن است که در شرایط فعلی با این جابه جایی موافق نیست و آن را از دستور کار خارج کرده است.

بهره برداری از فرودگاه گناباد تا پایان سال جاری/ عدم پاسخ وزارت راه وشهرسازی درباره جابه جایی فرودگاه مشهد

مهدی سالیانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:وزارت راه و شهرسازی تاکنون جواب مثبتی برای درخواستی که از سال قبل برای  تغییر مکان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به این وزراتخانه ارسال شد به  استان  ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد: این عدم پاسخ به منزله آن است که به احتمال فراوان این وزارت خانه در حال حاضر با این جابه جایی موافق نیست و آن را از دستور کار خارج کرده است.

سالیانی با اشاره به اینکه  فرودگاه گناباد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، در مورد تاخیر دراجرای این پروژه نیز بیان داشت: تاکنون مستنداتی مبنی بر کم کاری و یا  تعلل پیمانکار این پروژه در اختیار ما قرار نگرفته است از این رو مشخص نیست که دلیل تاخیر در اجرای این پروژه ، از طرف کارفرما بوده است یا افزایش قیمت لوازم و مواد مورد نیاز برای اجرای پروژه عامل این تاخیر  است.

سرپرست معاونت عمرانی خراسان رضوی با بیان اینکه کارفرمای این پروژه باید در خصوص تغییرپیمانکار یا ادامه فعالیت با پیمانکارفعلی تصمیم جدی بگیرد،  ادامه داد: اگر بنای بر تغییر پیمانکار این پروژه باشد باید ابتدا یا فسخ قرار داد پیمانکار قبلی انجام شود و یا خاتمه پیمان آن صورت بگیرد که زمان بر است و عقد قرار داد با پیمانکار جدید نیز باید از طریق مناقصه عمومی یا محدود و یا ترک تشریفات باشد.

وی در مورد اظهارات نماینده کاشمر مبنی بر جانمایی غیرصحیح فرودگاه این شهرستان نیز گفت: برای  اجرای هر پروژه عمرانی چه اینکه دارای ردیف استانی باشد یا ملی ، از زمان برنامه چهارم توسعه به بعد ،  ضوابطی تعریف شده است که قبلا با عنوان ماده ۳۲ بوده و در حال حاضر به ماده ۲۳ قانون ششم تغییر پیدا کرده است که بر اساس آن اجرای هر پروژه باید توجیه فنی، اقتصادی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل داشته باشد از این رو این پروژه نیز باید دارای این مستندات باشد و لازم است که نماینده این شهرستان مستندات ، نقشه ها و حرائم  این پروژه را که به تایید کارفرما و مشاور آن رسیده است را مورد بررسی قرار دهد که آیا دارای این توجیهات می باشد یا خیر.

سالیانی افزود: تمام پروژه هایی که توسط سازمان مدیریت مبادله موافقت نامه می شوند توجیهات فنی آنها توسط استانداری و سازمان مدیریت باید به تایید برسد به طوری که توجیه زیست محیطی توسط اداره کل محیط زیست ، پدافند غیرعامل توسط سازمان پدافند غیرعامل استان و توجیه اقتصادی نیز باید به تایید سازمان مدیریت برسد.

وی با اشاره به اینکه احداث فرودگاه برای شهرستان های استان نیاز به موافقت مستقیم وزارت راه و شهرسازی دارد ، افزود: برای احداث فرودگاه علاوه بر تامین هزینه های مالی ، هزینه های دوره نگهداری و از طرفی چون شرکت فرودگاه ها بر اساس درآمد –هزینه فعالیت می کنند باید توجیه اقتصادی لازم برای احداث فرودگاه در یک شهرستان برای آنها به تایید برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.