مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: از ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و پرهیز از رفت و آمد به داخل و خارج از کشور ۲۵۰ تبعه افغانستان اعم از خودمعرف و غیرمجاز از این استان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

۲۵۰ تبعه افغانستان از خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی افزود: این افراد شامل کسانی بودند که به صورت خودمعرف در اردوگاههای مرزی حضور یافته و ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این چارچوب افرادی به افغانستان بازگشت داده شدند که به صورت غیرمجاز در خراسان رضوی حضور داشته لذا توسط ماموران پلیس دستگیر شده بودند.  

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: پس از پایان شیوع ویروس کرونا بسیاری از افرادی که به کشورشان بازگردانده شدند می‌توانند مشروط به طی کردن روال قانونی، به خراسان رضوی بازگردند.

وی افزود: هم‌اینک جمعیت اتباع افغانستان که به صورت قانونی و مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند به ۳۲۰ هزار نفر می‌رسد.  

هاشمی گفت: تا زمانی که ناامنی، فقر و بیکاری در افغانستان وجود داشته باشد حضور اتباع مجاز یا غیرمجاز در خراسان رضوی همچنان رو به ازدیاد خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۹۴ هزار و۳۸۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۶۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۶۰ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۳۷ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۴۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۴۱ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۸۵۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۸۳ بیمار کووید ۱۹ و ۲۶۵ هزار و ۹۷۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه چهاردهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.