سفیر ایران در کابل در دیدار با وزیر دادگستری افغانستان از آمادگی کشورش برای انتقال پرونده‌های ۲۶۰۰ زندانی شهروند افغانستان در زندان‌های ایران به افغانستان خبر داد.

آمادگی ایران برای انتقال ۲۰ هزار زندانی به افغانستان

قدس آنلاین: «بهادر امینیان»، سفیر ایران در کابل در دیدار با «فضل‌احمد معنوی»، وزیر دادگستری افغانستان گفت که تهران آماده است حدود ۲۰ هزار زندانی شهروند افغانستان را به این کشور بسپارد.

وزارت دادگستری افغانستان اعلام کرد که این دیدار امروز انجام شده و دو طرف درباره‌ همکاری‌های قضایی میان کابل و تهران و «استرداد مجرمان» گفت‌وگو کرده‌اند.

بهادر امینیان در این دیدار افزود که وزارت دادگستری ایران آماده است همکاری و تبادل تجربه‌ها با وزارت دادگستری افغانستان را تقویت کند.

به گفته او، وزارت دادگستری ایران از وزیر دادگستری افغانستان برای سفر به تهران دعوت کرده تا دو طرف در مورد همکاری‌ها و تبادل تجربه‌ها گفت‌وگو کنند.

وی تصریح کرده که حدود ۳.۵ میلیون پناهجوی افغان در ایران حضور دارند و حدود ۲۰ هزار شهروند افغانستان نیز در زندان‌های این کشور زندانی هستند.

امینیان همچنین تاکید کرد که پرونده‌های ۲۶۰۰ زندانی شهروند افغانستان در زندان‌های ایران تکمیل و آماده‌ انتقال به افغانستان است.

سفیر ایران ضمن اعلام آمادگی برای سپردن این زندانیان به دولت افغانستان، همچنین از دولت افغانستان خواسته تا در مورد سپردن ۲۵ زندانی ایرانی به این کشور توجه کند.

در همین حال، فضل‌احمد معنوی، وزیر دادگستری افغانستان در این دیدار گفته است که تلاش می‌شود تا برای مشکل مهاجران افغان در ایران و انتقال زندانیان افغان از این کشور یک راه حل منطقی پیدا کند.

معنوی همچنین افزوده که توافقنامه‌ای در زمینه استرداد مجرمان میان کابل و تهران وجود دارد و تلاش‌می‌شود این توافقنامه تقویت و اجرا شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.