محسن کوهکن با تاکید بر اینکه مجلس در تراز انقلاب اسلامی، خود به خود در رأس امور قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب معیارهای چنین مجلسی را تدوین و به روز کرده است.

مجلس در تراز گام دوم انقلاب، در رأس امور قرار می‌گیرد/ اولویت امروز مقابله با جنگ امنیتی- اقتصادی علیه ایران است

قدس آنلاین: نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با قدس آنلاین به مناسبت دهم آذر ماه روز مجلس شورای اسلامی، گفت: قوه مقننه اگر با دقت، عمیق و کارشناسانه دو وظیفه اصلی خودش را که یکی قانونگذاری و دیگری دقت در حسن اجرای قوانین و نظارت است انجام بدهد،  در تراز انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد و می‌تواندبه تحقق سرفصل تقنینی در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در نگاه امامخمینی(ره) در رأس امور است افزود: تحقق آرمانها و اهداف نظام و انقلاب و آنچه در بیانیه گام دوم ابلاغ شده خود به خود انجام نمی‌گیرد. مجلس هم به معنای میز وصندلی و تریبون نیست، این نمایندگان مردم هستند که باید با انگیزه و ایماند و تخصص و تههد همزان این امور مهم را محق کنند. در مقاطعی متاسفانه به دلیل فاصله گرفتن مجلس از اصول و اهداف انقلابی شاهد افول این قوه بوده‌ایم ولی مجلسی که در تراز انقلاب اسلامی باشد خود به خود در رأس امور قرار می‌گیرد.

کوهکن با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب معیارهای چنین مجلسی را تدوین و به روز کرده است، خاطرنشان کرد: مرور بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره اهمیت مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند شاخص‌های مجلس در تراز یک حکومت اسلامی را تبیین کند. از آن جمله تاکید ایشان بر  توجه مجلس بر رفاه مردم و اقشار مستضعف، مراقبت از انحراف و دور شدن از اهداف انقلاب، مراعات آداب اسلامی، پرهیز از جنجال و هیاهو و تجلی گاه عزت اسلامی و ملی، تأمین کننده منافع عمومی، حافظ امنیت کشور و سد مستحکمی در برابر تعرض و طمع ورزی های دشمن  و بالاخره مظهر عزّت ملّی و مظهر اقتدار و استحکام نظام باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با یادآوری اینکه در هر دوره ای از مجلس یک سری از تصمیمات و کارها خوب بوده و یکسری از رفتارها و کار ها قابل نقد و نامناسب، گفت: اوین دوره مجلس در دهه چهارم و گام دوم انقلا مجلس یازدهم است که برآیند انتخابی متفاوت از سوی مردم یبه شمار می‌رود و اگرچه برای قضاوت و نمره دادن به این مجلس هنوز زود است اما در مجموع می توان گفت نوه نگرش، روحیه انقلابی، انگیزه بابا و ترکیب جوان مجلس تفاق خئبی است که رخ داده و این مجلس فارغ از آنکه موفق بشود یا نه!، با شعارها و اهداف قابل قبولی کار خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی کلی از مجلس یازدهم منفی نیست و با رفع برخی نقصها و کاستی ها و کسب تجربه بیشتر اگر نمایندگان جدید به مطالبات اصلی مردم که مسائل اقتصادی و معیشتی است و مورد تاکید مدام مقام معظم رهبری هم قرار گرفته ورود کنند و از مسائل حاشیه ای و مناقشات سیاسی بپرهیزند، موفق خواهند شد و در مسیر درست قرار می‌گیرند. طبیعی است که در این صورت مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز در یک روند و چینش صحیح به عنوان اولویت های بعدی جامعه در امتداد کارهای نمایندگان می‌آید.

محسن کوهکن با بیان اینکه اولویت ها با شرایط روز تعیین می شود و قطعا امروز اقتصاد مهم و مطالبه اول است ، افزود: اما بالاتر از آن امنیت قرار دارد. بدون امنیت اقتصاد و معیشت رشد نمی کند. ما امروز در جنگ هستیم. ماهیت این جنگ هم امنیتی و قتصادی است و دفاع در این جبهه نیازمند هماهنگی و یک صدایی در داخل کشور است.

وی اضافه کرد: به هر جهت امروز ما شاهد افزایش قیمت ها و بعضا افزایش های نجومی و بی رویه قیمت اقلام و مایحتاج مردم هستیم  که علل مخلفی دارد و تحریم یکی از آنها است و بیشتر کارشناسان نقش مدیریت ر در بروز مشکلات بیشتر از تحریم می‌دانند. از اینرو اولویت اول مجلس باید  سروسامان دادن به اقتصاد، رونق تولید، افزایش سرانه درآمد و نگاه به اقشار آسیب پذیر باشد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم مجلس در ریل گذاری سیاست خارجی کشور و دولت و همچنین یادآوری آنگه در هفت سال گذشته به شکل گیری توافقی بنان برجام و سپس افول آن منتهی شده خاطرنشان کرد: نقش مجلس نهم و دهم در پروسه امضای برجام و نظارت بر اجرای آن مهم و تاثیر گذار بود و حالا کشور در شرایطی است که احتمالا مذاکرات دوباره ای برای احیای این توافق شکل بگیرد. بنابر این بسیار حیاتی است که مجلساین بار نقش فعال تر و میدانی تری را ایفا کند تا آسیب ها و زیانهای مذاکرات و توافق قبلی تکرار نشود.

عضو شورای مرکز جبهه پیروان با تاکید بر اینکه اولین ضرورت در این زمینه یک صدایی کشور در مقابل دشمن بد عهد است، گفت: ما همواره به دولت اینرا گفته ایم که که نباید  از نقدها و اعتراض ها و مخالفت های مجلس ناراحت شوند و مقابل ان موضع بگیرند بلکه باید به نقد و محالفت مجلس به عنوان ابزاری برای افزایش قدرت چانه زنی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: دولت نباید فکر کند چون سکاندار سیاست خارجی است هر کاری که کرد و تصمیم که گرفت همه باید تشویق و تاییدش کنند. ذات مجلس نظارت است و وظیفه او ریل گذاری اقدامات دولت. مجلس عصاره ملت و نماینده مردم است و برآیند نگاه جامعه.

کوهکن با بیان اینکه دومین اصل تصمیم گرفتن به موقع و قاطع بودن است، اظهار داشت: در چها سال گذشته ما هر کجا قاطع تصمیم گفتیم و با قوت و قدرت عمل کردیم جلو رفتیم و هر کجا که دچار دودلی شدیم و تصمیمات محافظه کارانه گرفتیم دشمن جلو آمد.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم انگیزه و نیرو و باور قوی دارد و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند در کنار تجربه نیروهای با سابقه و مجرب انقلاب می‌تواند کارنامه خوب و درخشانی از خود بجا بگذارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.