یاسوج- این روزها که کرونا بر تعداد مبتلایان افزوده نیاز بیماران بستری و نیازمند اکسیژن را نیز به حدی افزایش داده که دیگر امکانات فراهم‌شده در بیمارستان‌ها با تقاضای بیماران هم‌خوانی نداشته و لذا اگر نگوییم قوز بالای قوز شده باید گفت بر استرس و دغدغه های بیماران دامن زده است.

کهگیلویه وبویر احمد نفس کم می‌آورد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بیمارستان شهید جلیل یاسوج به‌عنوان بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ازجمله مراکزی است که با سیل بیماران کرونایی روبرو است و اگرچه بنا بر اظهارات مسئولان از تابستان امسال برنامه‌ریزی برای تأمین تجهیزاتی مانند دستگاه‌های اکسیژن ساز در دستور کار قرار داشته اما به دلیل حجم تقاضا در کشور این مرکز درمانی نیز در کمبود برخی تجهیزات مستثنا نبوده است.

خبر کمبود اکسیژن  و حکایت رنج ناشی از این نقیصه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید جلیل از آنجا شروع شد که سه‌شنبه‌شب گذشته یکی از بیماران به نام مرحوم امرالله بهادر جان خود را در این بخش از دست داد و یکی از اعضای خانواده بهادر در همین رابطه اعلام کرد:« در موقع قطع اکسیژن سراسیمه به پرستاران مراجعه کردم، آن‌ها گفتند اکسیژن بیمارستان تمام‌شده  و از دست ما کاری ساخته نیست»:لذا این موضوع جرقه‌ای شد تا بسیاری از رسانه‌ها و کاربرهای مجازی در برجسته‌سازی این موضوع از هیچ دریغی فروگذار نباشند.

هرچند مسئولان با نصب دستگاه اکسیژن ساز ۶ تنی توانستند تا بخش زیادی از نیازهای بیماران را پوشش دهند اما ازآنجاکه بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند تا در خانه بستری شوند لذا کمبود کپسول‌های اکسیژن وهم چنین قیمت‌های نجومی در کهگیلویه و بویر احمد کاملاً محسوس و مشهود است.

بسیاری از همراهان بیماران این روزها در دل خیابان‌های کهگیلویه و بویراحمد به دنبال کپسول اکسیژن هستند  و لذا برای حساس کردن مسئولان به این موضوع در فضای مجازی  روزانه مطالب بسیاری در این راستا منعکس می‌شود که برخی خبرها حکایت از فوت بیماران کرونایی به دلیل کمبود اکسیژن دارد.

شایعه تا واقعیت

این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، شایعه فوت بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود اکسیژن را کذب محض می‌داند.

 پرویز یزدان پناه  می‌گوید: هیچ‌یک از بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اکسیژن فوت نکرده و این حرف‌ها شایعه است.

عضو ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره‌سازی اکسیژن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج  و هم‌چنین عملیات اجرایی نصب مخزن ۳۰ تنی دیگر در این بیمارستان خبر می‌دهد و می‌گوید: روزانه یک و نیم تن اکسیژن در استان تولید و تحویل بیمارستان‌های مرجع می‌شود و هیچ مشکلی دراین‌ارتباط وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بابیان اینکه یک مخزن ۳۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و یک مخزن ۲۰ تنی برای بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود، تصریح می‌کند: با نصب این مخزن‌ها دغدغه‌ای برای تأمین اکسیژن موردنیاز بیماران کرونایی در استان نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.