این روزها هنرمند نقاش بی‌ادعای مشهدی که ارادت بسیار به سردار قاسم سلیمانی دارد و هنگام شنیدن خبر شهادت سردار در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) حضور داشته است، از امام رضا(ع) خواسته است تا توفیق کشیدن چهره این خادم‌الشهدا را داشته باشد. از ولی شفیعی، آثار نقاشی دیواری بسیاری در سطح شهر دیده می‌شود. گفت‌وگو با او را با هم می‌خوانیم.

عرض ارادت هنری به سردار سلیمانی

نقش بستن تصویر سردار دل‌ها روی دیوارهای شهرمان چگونه شکل گرفت؟

نخستین تصویر سردار در ابتدای خیابان سیدی تا قائم را برعهده گرفتم و پس از آن در منطقه ثامن و آخرین پروژه از تصویر سردار سلیمانی در تقاطع نواب، شهید شوشتری در کنار هتل

کریمه اهل بیت(ع) به صورت نقاشی دیواری پنجشنبه رونمایی شد و همچنین دو سفارش دیگر از تصویر سردار سلیمانی در محدوده پارک و میدان تلویزیون نیز ارائه داده شده است.

در سال‌های اخیر روی کدام دیوارهای شهر نقش کشیده‌اید؟

در سال‌های اخیر در منطقه ۳ در خیابان مقداد طرح نقاشی دیواری با موضوع خانه‌های سنتی را برای اداره ناحیه یک انجام داده‌ام. دیوارهای مقابل ایستگاه قطار شهری راه‌آهن با طرح آفتابگردان هم بوده است، در محله بلال نیز روی ساختمان اداره ناحیه ۲ شهرداری بخشی از ساختمان مدرن و بخشی از ساختمان کلاسیک را نقاشی کرده‌ام. در منطقه ثامن هم بهترین اثرم تصویر شهید حسنی کارگر (شهید منا) را کشیده‌ام. به تازگی کاری سه‌بعدی هم با موضوع زیارت به پایان رسیده است. تصاویر شهدایی چون شهیدان جامی، قاسمی دانا، حسینی محراب و... از دیگر نمونه کارهای من است.

درباره رکوردی که در خصوص نقاشی دیواری به دست آورده‌اید، بگویید.

علاوه بر دستاوردهایی که در حوزه تصویرگری شهدا کسب کرده‌ام، در مینیاتور که رشته اصلی من محسوب می‌شود نیز چند رکورد به ثبت رسانده‌ام.

از جمله می‌توانم به سقف مینیاتورکاری شده سالن بزرگ مجموعه پدیده شاندیز اشاره کنم که با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین نقاشی سقفی کشور و یکی از مینیاتورهای بزرگ در جهان به شمار می‌رود که کهکشانی از نور است. این کار را در مدت ۱۰۰ روز کاری از ساعت ۵ صبح تا ۸ شب کار کردم.

چرا بیشتر کارهایتان رنگ و بوی معنویت دارد و برای ترسیم چهره شهدا معمولاً چه اصلی را در نظر دارید؟

موضوعات معنوی آرامش خاصی برایم به همراه می‌آورد، به همین خاطر است که ترجیح می‌دهم بیشتر کارهای معنوی انجام دهم تا موضوعات دیگر. البته گاهی در بخش نگارگری هم سفارش‌هایی دارم. کارهای معنوی برای من آرامش زیادی به ارمغان می‌آورد و من با وجود آنکه کارهای نگارگری و اسلیمی با درآمد خوب و سفارش کار فراوان دارم، ترجیح می‌دهم چهره شهدا را نقاشی کنم. همچنین چهره شهدا را همیشه با لبخند ترسیم می‌کنم و به اعتقاد من کشیدن تصویر شهدا و زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها سبب برکت و خیر در زندگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.