مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: ۴۱ دستگاه کابین دادرسی به منظور برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی با محاکم برای اجرای تشریفات دادرسی قانونی در زندانهای این استان بکار گرفته و راهاندازی شد.

۴۱ کابین دادرسی الکترونیک در زندانهای خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، سعید سرباز جانفدا به شروع فرایند دادرسی الکترونیک از آبان ماه امسال اشاره و بیان کرد: ظرف سه ماه اخیر تاکنون دو هزار و ۸۵۶ مورد دادرسی الکترونیک پرونده‌های قضایی در زندانهای خراسان رضوی انجام شده است.  

وی افزود: تامین زیرساخت لازم برای اجرای الکترونیکی دادرسی پرونده‌های قضایی علاوه بر حذف رفت و آمدهای متهمان در مسیر زندان و دادگاه که دستاوردی مناسب در پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس همه‌گیر کرونا است، همچنین باعث افزایش سرعت‌ در انجام دادرسیهای قضایی شده است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از محاکم دادگستری بخاطر شیوع ویروس کرونا قادر به پذیرش حضوری متهمان یا محکومان برای تشریفات دادرسی نبوده‌اند،  راه‌اندازی دادرسی الکترونیک کمک موثری به انجام بهنگام امور دادرسی در دادگاهها، تداوم و تسریع این روند قضایی کرده است.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به موضوع پایش زندانیان هم اشاره و بیان کرد: گفت: پرونده ۹ هزار فرد محبوس در زندانهای خراسان رضوی در راستای اجرای "بخشنامه پایش و غربالگری زندانیان" توسط قضات و دادگاههای این استان در حال بررسی و بازبینی است.  

جانفدا گفت: فراهم شدن زیرساخت برای اجرای دادرسی الکترونیک، کار رسیدگی به این تعداد کاربرگ قضایی را نیز شتاب بخشیده است.

وی افزود: بر این اساس با اجرای تشریفات دادرسی قضایی به صورت الکترونیکی، از این پس شاهد آزادی سریعتر بسیاری از محبوسان زندانها در خراسان رضوی استان خواهیم بود.

۱۱ باب زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قرار دارند.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۷ هزار زندانی دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.