رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پیروزی مقاومت بر داعش به ملت‌های منطقه اعتماد به نفس داد، گفت: امروز استراتژی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا این است که در منطقه‌ای بین سوریه و عراق تفاله‌های داعش را در آنجا جمع، بازسازی و تجهیز کند.

سردار جلالی:  بایدن به دنبال بازتولید داعش است

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت مدافع حرم شهید حمیدرضا باب الخانی با گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تبریک سالروز میلاد مسعود مولی الموحدین حضرت علی (ع) یاد و خاطره شهید حمیدرضا باب الخانی را به عنوان دانشجوی شهید پدافند غیرعامل گرامی داشت.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور شهید حمیدرضا باب‌الخانی را دانشجوی رشته طراحی پدافند غیرعامل در دانشگاه مالک اشتر معرفی کرد و گفت: ترمی که به عنوان استاد در خدمت این شهید بزرگوار بودم، آن شهید از آن درس موفق به کسب نمره ۲۰ شد. در واقع هم در درس نمره ۲۰ گرفت و هم در میدان نبرد. این شهید عزیز در سوریه مجاهدانه جنگید و به شهادت رسید.

وی گفت: پس از انقلاب اسلامی، زمانی که منافع آمریکا در ایران به خطر افتاد و جایگاهش را از دست داد، دشمنی این رژیم با ما آغاز شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در هر دوره زمانی، آمریکا به شیوه جدید به دنبال دشمنی با ایران عزیز بوده است، ادامه داد: در همان سال‌های آغازین انقلاب، جنگی هشت ساله بر ما تحمیل شد که البته در آن دوران با رهبری امام خمینی(ره) این دوران به دوره ای پرافتخار و پرعزت تبدیل شد و حماسه هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

وی ادامه داد: پس از رحلت امام(ره) نیز، هدایت انقلاب بر عهده سلف صالح و شایسته ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز گذاشته شد که بالندگی انقلاب و ایران اسلامی را رقم زدند.

سردار جلالی با بیان اینکه یکی از برکات هشت سال دفاع مقدس، تولید یک قدرت بازدارنده بود که تا مدتها کشور را از گزند تهاجم مصون داشته است، تصریح کرد: اما بار دیگر، این آمریکا بود که با سوءاستفاده از شرایط منطقه توطئه جدیدی را علیه ایران به راه انداخت.

ایجاد منطقه حائل بین ایران و رژیم صهیونیستی هدف آمریکا از خلق داعش

وی با اشاره به روند شکل گیری داعش تصریح کرد: آمریکا با کمک آل سعود و رژیم صهیونستی داعش را خلق کرد که مهمترین هدف آن مقابله با جریان انقلاب اسلامی بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: هدف دیگر آمریکا از ایجاد و تجهیز داعش، ایجاد یک منطقه حائل بین ایران و رژیم صهیونیستی بود تا به واسطه آن امنیت این رژیم را تامین کند. به همین منظور با استفاده از عدم وجود یک دولت مرکزی قدرتمند پس از سقوط صدام، نیروهای داعش را به سوی عراق و سوریه گسیل داشت. البته در این میان داعش از وجود فرماندهان بازمانده از ارتش بعث عراق بهره می برد و همین مسئله سبب شد تا برخی از مناطق در عراق به آسانی و بدون مقاومت خاصی به تصرف داعش در آید و روز به روز بر قلمرو آن در سوریه و عراق اضافه شود.

وی ادامه داد: هدف دیگر آمریکا، تکه تکه کردن کشورهای جریان مقاومت و آماده کردن نیروهای تروریستی برای یک جنگ نیابتی علیه ایران بود. هدفی که مثل همیشه ادبیات مضحک آمریکا را در مواجه با تروریسم نمایان کرد.

شعارهای مبارزه با داعش از سوی کاخ سفید مضحک است

سردار جلالی تصریح کرد: آمریکا خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده، هدایت کننده و پشتیبان نظامی و تبلیغاتی تروریسم در دنیا، تابلو مبارزه با داعش را نیز در دست گرفته است. چگونه امکان دارد که یک گروه تروریستی مانند داعش، مجموعه‌ای از پیشرفته ترین سلاح‌های آمریکایی را در اختیار داشته باشد و از آن برای پیشبرد اهداف جنایت کارانه خود استفاده کند؟

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در چنین شرایطی، نظام جمهوری اسلامی ایران، با درایت مقام معظم رهبری و تجربه فرماندهان نظامی کشور، یک راهبرد مقتدرانه و هوشمندانه را با محوریت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پیش گرفت.

وی توضیح داد: در ابتدا، یک خط قرمز و فاصله ۴۰ کیلومتری از مرزهای ایران برای داعش ترسیم و اعلام شد که چنانچه نیروهای این گروه تروریستی به این حریم نزدیک شوند به شدیدترین شکل ممکن با آنها برخورد خواهد شد.

صف آرایی ۴ ارتش منظم در برابر داعش با راهبری ایران

سردار جلالی تصریح کرد: دومین راهبردی که ایران در پیش گرفت کمک مستشاری به ارتش‌های سوریه و عراق بود تا بتوانند توان خود را برای مقابله داعش بازیابی کنند و آنها کاملا فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح ما را پذیرفته بودند. شاید این برای نخستین بار بود که ایران به عنوان یک قدرت منطقه به کشور همسایه خود کمک مستشاری می‌کرد. در حالی که تا پیش از انقلاب، همواره ارتش ایران از نیروهای مستشاری غربی استفاده می‌کرد. این موفقیت یکی در سایه شخصیت الهام بخش حاج قاسم سلیمانی و دیگری در سایه نخبگی و پختگی نیروهای ما در این نوع جنگ، به دست آمد.

وی ادامه داد: اقدام ارزشمند دیگری که حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت انجام داد، تشکیل دو بسیج مردمی، یکی در سوریه به نام دفاع الوطنی در سوریه و حشد الشعبی در عراق بود. این در واقع حاصل تجربه بسیج در دفاع مقدس بود که به سازماندهی نیروی های مقاومت مردمی در برابر داعش در سوریه و عراق انجامید.

به گفته سردار جلالی، حاصل این اقدامات، توقف پیشروی داعش به سمت بغداد، کربلا، نجف و سایر شهرها بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در ابتدای کار حتی برخی افراد در دولت‌های عراق و سوریه نیز باور نداشتند که راهبرد ایران موثر واقع شود، تصریح کرد: در اروپا و کشورهای غربی نیز تقریبا هیچ کشوری، طرف ایران نبود. تنها کسی که از روز اول قاطع و استوار بر این استراتژی محور مقاومت تاکید می‌کرد مقام معظم رهبری و در میدان عمل شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگانش بود.

فعال سازی توان ارتش روسیه علیه داعش با محوریت سردار سلیمانی

وی ادامه داد: پس از آنکه نخستین پیروزی‌ها نمایان شد آرام آرام کشورهای دیگر نیز وارد شدند. یکی از مهمترین راهبردهایی که شهید حاج قاسم سلیمانی در پیش گرفت این بود که موفق شد توان ارتش روسیه به عنوان یک ابزار نظامی به نفع محور مقاومت را فعال سازی کند.

سردار جلالی با بیان اینکه این پیروزها به خودی خود اتفاق نیفتاد بلکه با تلاش نیروی قدس سپاه به عنوان پیشانی جنگی نظام جمهوری اسلامی و نماینده همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رقم خورد، تصریح کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد که جمهوری اسلامی ایران قادر باشد در برابر استراتژی قاطع آمریکایی‌ها ایستادگی کند. پس از این بود که روسیه و ترکیه به سمت ایران آمدند و ما برای اولین بار توافق صلح در منطقه را بدون حضور اروپا و امریکا به سرانجام رساندیم. این ایران را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد.

وی متذکر شد: اینجاست که هنر و درایت مقام معظم رهبری مشخص می‌شود که یک تهدید جدی، یعنی حمله داعش را به فرصتی برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای برای ایران تبدیل کردند.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جوان امروز ما از جوانان سال‌های ابتدای انقلاب بهتر و جدی تر هستند، نمونه آن شهید حمیدرضا باب الخانی است که در این صحنه شرکت کرد و به عنوان یک سرباز، بسیجی، رزمنده و یک مهندس جنگید، به شهادت رسید و دین خود را به کشور و انقلاب و تبعیت از راهبردهای مقام معظم رهبری اثبات کرد.

در غائله داعش استراتژی نظامی آمریکا را شکست دادیم

به گفته سردار جلالی در جریان شکست داعش ما برای اولین بار در منطقه توانستیم استراتژی نظامی و عملیاتی آمریکایی ها در منطقه را شکست دهیم. برای نخستین توانستیم یک مقاومت و محور مقاومت منطقه‌ای در قالب چند کشور سازماندهی و هدایت کرده و به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه شکست آمریکا یک واقعیت تلخ ولی جدی برای آنهاست، تصریح کرد: این برای ما نیز یک موفقیت بزرگ است که توانستیم محور مقاومت را به یک محور عملیاتی موفق تبدیل کنیم و حتی قدرت سایر کشور را در راستای اهداف مقاومت به کار بگیریم.

سردار جلالی تصریح کرد: وقتی اهداف اولیه آمریکا را بررسی می کنیم مشخص می‌شود که آمریکا نه توانست داعش را حفظ کند و نه توانست کشورهای منطقه را آن طور که می‌خواست تکه تکه کند. در واقع راهبرد آشکار و مشخص آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران شکست خورد.

پیروزی مقاومت بر داعش به ملت های منطقه اعتماد به نفس داد

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اقدامات ایران سبب شد تا اعتماد به نفسی در مردم منطقه ایجاد شود و بدانند می‌توانند در برابر هر قدرتی ایستادگی کنند. این امر سبب شده است تا محبوبیت ایران و به ویژه رهبری معظم انقلاب در کشورهای مقاومت بیش از پیش تقویت شده که این همان نفوذ معنوی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت نمایی نیروهای مقاومت بیخ گوش صهیونیست‌ها

وی ادامه ادامه داد: نکته دیگر اینکه هدف آمریکا در ایجاد منطقه حائل بین ایران و رژیم صهیونستی شکست خورد و اکنون، نیروهای مقاومت، کنار گوش این رژیم و در منطقه بلندی های جولان حضور فعال دارند.

استراتژی بایدن برای بازتولید داعش در سوریه و عراق

این مقام عالی رتبه نظامی خاطرنشان کرد: امروز استراتژی بایدن این است که منطقه بین سوریه و عراق را که تصرف کرده‌اند به عنوان یک منطقه آزاد، تفاله‌های داعش را در آنجا جمع و بازسازی و تجهیز کنند تا مجدد محوری را برای مباحث عملیاتی در این زمینه آماده کند. به نظر می‌رسد تجربه شکسته خورده آمریکایی‌ها مبین این موضوع است که دوباره این اتفاق نخواهد افتاد و راهبرد بایدن هم در منطقه محکوم به شکست است.

در پایان این مراسم از خانواده شهید حمید رضا باب الخانی توسط سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.