معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمینه استقرار شرکتهای دانش بنیان در زمینهای اطراف شهرکهای صنعتی یا سوله‌های ساخته شده در آنها برای اجرای طرحهای توسعه و رساندن محصول خود به تولید انبوه فراهم می‌شود.

شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی صاحب زمین می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان افزود: این مهم براساس تصمیم سازمان صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی کشور انجام شده و مورد استقبال معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: با این اقدام کمک به تامین مالی شرکتهای دانش بنیان مستقر شده در شهرکها و نواحی  صنعتی توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری انجام خواهد شد و زمین برای ساخت واحد به شرکت دانش بنیان واگذار می‌شود یا فضای لازم برای استقرار در سوله‌های ساخته شده در شهرکهای صنعتی به آنها اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: همواره یکی از دغدغه‌های شرکتهای دانش بنیان بویژه در خراسان رضوی نداشتن زمین برای استقرار واحد تولیدی خود در شهرکهای صنعتی یا اطراف آن بوده که به مشکل تک تک این شرکتها رسیدگی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به همت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی همه طرحهای سرمایه‌گذاری دارای تفاهمنامه در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی افزود: در این راستا نشستی با حضور "حسین مهری"، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مسوولان و سرمایه‌گذاران ۱۴ طرح اقتصادی دارای اولویت استان خراسان رضوی در تهران برگزار شد و بانک صنعت و معدن تامین ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش ۱۱  طرح را از محل اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عهده گرفت.

رسولیان ادامه داد: برای تمام طرحهای دارای تفاهمنامه سرمایه گذاری در خراسان رضوی طی رایزنی با مدیران عامل بانکها، تسهیلات مورد نیاز تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.