قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه از ۱۲۰۰ المان شهری در جهت زیباسازی شهر رونمایی خواهد شد، گفت: عمده این طرح‌ها، المان‌های سال گذشته بوده که اصلاح و بازسازی شده است.

رونمایی از ۱۲۰۰ المان نوروزی مشهد/گلکاری در تمام شهر انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار داشت: با رسیدن به روزهای پایانی سال، شاهد فعالیت‌های زیباسازی شهر برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ هستیم.

وی افزود: در کنار رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری، یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص، گل‌کاری‌های بهاره است؛ به جز فصل بهار در فصول تابستان و پاییز نیز همه ساله این کار صورت می‌گیرد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه، ریسه‌بندی و نورپردازی‌های خاصی برای سطح شهر در نظر گرفته‌ایم؛ همچنین المان‌هایی در حوزه شهری و فرهنگی نیز برای زیباسازی شهر آماده شده که تمامی این المان‌ها طی فرایندهای ۸ ماهه، داوری و انتخاب شده‌اند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های دیگر، مانع از سفرهای نوروزی شده، سعی کرده‌ایم تا به نوعی شهر زیباسازی شود تا حس خوب فصل بهار با تماشای این گل‌کاری‌ها و المان‌ها به مردم منتقل شود.

وی با بیان اینکه از ۱۷ میلیون شاخه گل برای زیباسازی شهر مشهد در طرح استقبال از بهار استفاده شده افزود: حدود ۹۴ درصد از این تعداد شاخه گل از طریق تولیدکنندگان خراسان رضوی تامین شده که این امر کمک خوبی به بحث اشتغال‌زایی نیز داشته است.

یعقوبی ادامه داد: ۱۹ هکتار گلکاری در سطح شهر مشهد انجام خواهد شد که این رقم، یک و نیم هکتار بیشتر از گلکاری سال گذشته است؛ بیشتر تلاش‌مان برای بهبود وضعیت زیباسازی در مناطق حاشیه شهر بوده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: امسال با توجه به محدودیت ها جشنواره گل لاله در پارک ملت و بوستان کوهسنگی برگزار نخواهد شد و تمام گلکاری‌ها در سطح شهر متمرکز شده است.

وی افزود: خاک باغچه‌های شهری که به میزان ۶ هزار متر مکعب است، از منبع خاک‌برداری‌های شهری تامین می‌شود که به همراه برگ‌های جمع‌آوری شده در فصل پاییز و افزودنی‌های دیگر، تقویت شده است.

یعقوبی با بیان اینکه از ۱۲۰۰ المان شهری در جهت زیباسازی شهر رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: عمده این طرح‌ها، المان‌های سال گذشته بوده که اصلاح و بازسازی شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: در کنار فضای سبز، گلکاری و المان‌ها، ریسه بندی و نورپردازی های ویژه ای نیز برای اعیاد شعبانیه در نظر گرفته‌ایم و در اطراف حرم مطهر رضوی سعی شده از طراحی سنتی و خاطره انگیز ریسه بندی استفاده شود؛ در این نورپردازی‌ها از حدود ۶۵ هزار شعله لامپ کم مصرف استفاده خواهد شد.

وی افزود: اقدامات دیگری همچون افزایش ساعات کاری ایستگاه‌های ثابت مبادله پسماند، نقاشی‌های دیواری به متراژ ۱۵ هزار متر مربع و طرح های تنظیم بازار میوه شب عید نیز صورت گرفته است؛ در حوزه فرهنگی نیز پیش‌بینی فعالیت‌هایی شده که انجام آن‌ها مشروط به وضعیت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

یعقوبی در خصوص آمادگی حمل و نقل شهری برای نوروز ۱۴۰۰ گفت: آمادگی های لازم برای ایام تعطیلات وجود دارد اما با توجه به شرایط پروتکل های بهداشتی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.