رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد از آمار رو به بهبود اشتغال در حوزه زنبورداری مشهد خبر داد.

رونق اشتغال زنبورداری در مشهد/ میزان مصرف عسل رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، حجت ایمانی مقدم اظهار داشت: پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته سبب تولید بیش از یک میلیون کیلوگرم عسل در شهرستان مشهد شد.

ایمانی مقدم  افزود: ۱۵۹ هزار و ۵۲۰ کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و تولید ژل رویال در محدوده این کلونی‌ها در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده‌های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه دوره‌های آموزشی برای زنبورداران برگزار شده؛  براساس آمارگیری زنبورستان‌ها امسال ۷۳۸ نفر زنبور داربه صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد خاطرنشان کرد: بیشترین نوع عسل در شهرستان مشهد از نوع خار شتر، گون و یونجه است و زنبورستان‌ها علاوه بر تولید عسل نقش عمده‌ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

وی افزود:  این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

ایمانی مقدم اظهار داشت: مقدار مصرف عسل در جهان روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر آن، از فرآورده‌های حاصل از عسل هم درآمدزایی می‌شود که با توجه به نوع محصول تولیدی  (عسل، موم، گرده گل، بره موم و رویال ژل) سبب دلگرمی و انگیزه برای ادامه این شغل خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.