رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سفر به مشهد از همکاری شهرداری این کلانشهر در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی قدردانی کرد.

قدردانی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ بهمن کارگر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: تلاش شهرداری مشهد برای احداث این مرکز فرهنگی و افتتاح فاز نخست آن قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه فرماندهان ارشد استان نیز برای در اختیار قرار دادن تجهیزات نظامی برای این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند ادامه داد: محوطه‌سازی و چیدمان تجهیزات نظامی در این مرکز باید گویای مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشد و اجرای این مهم برای مخاطب ایجاد جذابیت می‌کند و باعث حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این مرکز می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اولویت دیگری که در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باید مورد توجه قرار گیرد، احداث آمفی‌تئاتر به‌ عنوان محل گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس است. این آمفی‌تئاتر در سالگرد عملیات و مناسبت‌های ملی می‌تواند پذیرای پیشکسوتان دفاع مقدس باشد.

وی افزود: با هماهنگی تولیت آستان قدس رضوی مقرر شده است مسجد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان توسط این آستان مقدس احداث شود، شهرداری مشهد نیز محوطه‌سازی و ساخت آمفی‌تئاتر را به ‌عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دهد.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز با ارائه راهکارهایی برای تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، آمادگی شهرداری مشهد را برای محوطه‌سازی و آغاز عملیات اجرایی آمفی‌تئاتر این مرکز اعلام کرد.

مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مشهد مهر ماه امسال افتتاح شد، بر اساس اعلام مسوولان ارزش ۱۳.۵ هکتار زمین مجموعه فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی واقع در منطقه کوهسنگی مشهد بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

تاکنون و با همراهی شهرداران مشهد از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده که ماحصل این اقدامات تکمیل و افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بوده است.

بر اساس اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی مقرر گردید مرکز فرهنگی باغ و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی  با مساحت ۱۳.۵ هکتار در باغ کوهسنگی مشهد با حفظ محیط عمومی به عنوان بوستان مورد استفاده قرار گیرد.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در مراسم افتتاح مرحله نخست این مرکز وعده داده بود ساختمان جبهه مقاومت جهان اسلام که ۷۰ درصد پیشرفت داشت، دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که این وعده تاکنون محقق نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.