رئیس صنف آجیل و خشکبار مشهد گفت: پس از ۶ سال بلاتکلیفی، برای بهره‌برداری از شهرک صنعتی آجیل و خشکبار مشهد مقدس نیازمند دریافت مجوز تغییر کاربری زمین هستیم.

بلاتکلیفی ۶ ساله شهرک صنعتی آجیل و خشکبار مشهد مقدس ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا ارزانی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، شهرک صنعتی آجیل و خشکبار مشهد مقدس در صورت افتتاح تبدیل به بزرگترین پایانه صادراتی خاورمیانه خواهد شد اظهار داشت: این شهرک صنعتی، ۶ سال است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و برای بهره‌برداری از آن، نیازمند مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توسط وزارت جهاد و کشاورزی هستیم.

وی افزود: بیش از ۱۱۴ نفر از تولیدکنندگان آجیل و خشکبار مشهد مقدس، در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این موضوع برای حل شدن، باید تبدیل به مطالبه مسئولان استانی شود.

رئیس صنف آجیل و خشکبار مشهد مقدس با بیان اینکه مخالف واردات نیستیم، خاطرنشان کرد: مخالفت ما با واردات بی‌رویه و بدون کارشناسی است که به تولیدات داخلی ما آسیب می‌زند.

ارزانی در زمینه اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل در صادرات آجیل و خشکبار مشهد، گفت: صادرات روزهای خوبی را سپری می‌کند اما بهرحال شیوع کرونا صدماتی به آن وارد کرد؛ اما گلایه ما برخی بخشنامه‌های دولتی است که صادرکننده ما را اذیت می‌کند؛ وظیفه صنف آجیل و خشکبار پیگیری امور است که با توجه به تصمیمات جزیره‌ای ادارات ذی‌ربط این امر امکان پذیر نیست.

وی در پایان وارادت دستگاه‌های جدید و ‌به‌ روز پخت آجیل و خشکبار را مستلزم فضای مناسب دانست و افزود: تا شهرک صنعتی آجیل و خشکبار راه‌اندازی نشود، نمی‌توانیم از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به‌روز این عرصه استفاده خوبی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.