سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با چگونگی سفرهای نوروزی به شهرهای آبی و زرد گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت برای سفرهای ضروری در ایام نوروز این است که سفر فقط با وسایل نقلیه عمومی و به شرط تست منفی کرونا امکان پذیر خواهد بود و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای آبی و زرد ممنوع خواهد بود.

امکان سفر در ایام نوروز فقط با وسایل نقلیه عمومی و به شرط تست کرونا/ مجوز و نامه‌ای برای سفرهای نوروزی صادر نمی‌شود

قدس آنلاین؛ بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفته شده است تا سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع باشد و در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه فقط سفرهای ضروری انجام شود اما معیار تشخیص سفرهای ضروری چه خواهد بود و چه مرجعی آن را تشخیص خواهد داد؟

«علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین در رابطه با نحوه و معیار تشخیص ضروری بودن سفر به شهرهای آبی و زرد توضیحاتی ارائه کرد.

رئیسی تصریح کرد: پیام ما به مردم این است که با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری امسال سفر نروند اما اگر تصور می‌کنند سفرشان ضروری است و حتماً باید این سفر صورت بگیرد این سفرها بر اساس پروتکل‌هایی که طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد انجام خواهد شد. پیشنهاد وزارت بهداشت برای سفرهای ضروری در ایام نوروز این است که سفر فقط با وسایل نقلیه عمومی و به شرط تست منفی کرونا امکان پذیر خواهد بود و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای آبی و زرد ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر فردی خودش در شهر نارنجی و قرمز باشد اگر تصمیم به سفر به شهرهای آبی یا زرد بگیرد پیشنهاد وزارت بهداشت این خواهد بود که باید تست منفی کرونا داشته باشند تا بتوانند سوار وسایل نقلیه عمومی همچون قطار و اتوبوس و هواپیما بشوند.

وی در رابطه با تردد خودروهای شخصی در ایام نوروز نیز گفت: خودروهای شخصی با پلاک بومی نمی‌توانند از مناطق قرمز و نارنجی خارج شوند و خودروهای شخصی با پلاک غیربومی نمی‌توانند به شهرهای آبی و زرد وارد شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با مجوزهای صادر شده از سوی فرمانداری‌ها برای برخی سفرها نیز تاکید کرد: به هیچ عنوان هیچ گونه مجوز و نامه‌ای برای سفرهای نوروزی صادر نخواهد شد و مجوزهای صادر شده دیگر اعتبار نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.