هواشناسی در مشهدمقدس نسبت به ورود شهروندان به بستر رودخانه‌های فصلی حاشیه شهر مشهد هشدار داده است.

هشدار قرمز هواشناسی برای خراسان رضوی / افت شدید دمای هوا طی ساعات آینده

به گزارش قدس آنلاین، در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر وزش باد شدید، بارش رگباری باران به همراه تگرگ و افت شدید دمای هوا طی ساعات آینده در سطح استان و مشهد، ۵۰۰ نیروی آتش‌نشان در ۵۲ ایستگاه و مراکز فرماندهی و ستادی این سازمان آماده باش هستند.

از شهروندان درخواست می‌شود از پارک خودروها در زیر درختان و اماکن خطرآفرین و همچنین ترددهای غیرضروی در هنگام وزش شدید باد و بارش باران و حضور در مجاورت جویبارها، کانال‌های فاضلاب، خودداری کنند.

همچنین شهروندان از ورود به بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در حاشیه شهر مشهد جدا بپرهیزند و در صورت بروز حادثه با حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

بارش برف و باران از امشب در مناطق مختلف استان خراسان رضوی شدت می‌گیرد و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

 بیشترین بارش باران در خراسان رضوی در طول امشب و عصر فردا، همراه با رعد و برق در مناطق شمالی استان رخ می دهد. بارش‌های پراکنده باران شب گذشته در چهار شهرستان سبزوار، نیشابور، کاشمر و بردسکن گزارش شده است.

احتمال دارد بارش برف از اواخر امشب در خراسان رضوی با بارش تگرگ آغاز شود و در روز شنبه بر شدت آن همراه با تشکیل مه و کاهش میدان دید افزوده می‌شود. در این مدت وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال آسیب رسانی به سازه‌های موقت در مناطق کوهستانی همراه با کولاک برف رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.