اسدالله قلیزاده رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور اعلام کرد: درحالیکه به روزهای پایانی فروردین ماه نزدیک می‌شویم هنوز حق العمل ۱۴۰۰ جایگاهها اعلام نشده است.

حق العمل ۱۴۰۰ جایگاه‌های سوخت هنوز تعیین نشده است/ کاهش چشمگیر تقاضا و عرضه بنزین سوپر

«اسدالله قلیزاده» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: درحالیکه به روزهای پایانی فروردین ماه نزدیک می‌شویم هنوز حق العمل ۱۴۰۰ جایگاهها اعلام نشده است.

قلیزاده افزود: طبق قوانین و مصوبات هیات وزیران برای سال جدید می بایست حق العمل جایگاه‌ها تعیین شود چراکه پوشش هزینه ها برای جایگاهداران سخت تر شده است

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیز درخواست تعدیل(افزایش) حق العمل آن سال را کردیم ولی متأسفانه اقدامی در این زمینه انجام نشد در حالیکه تورم آن سال بیش از پیش بینی‌ها بود، حال تأخیر در اعلام حق‌العمل سال جدید هم مشکلات مالی جایگاه‌ها را دو چندان می‌کند خصوصاً اینکه با کاهش فروش و درآمد مواجهیم.

رئیس صنف جایگاهداران در رابطه با میزان فروش فراورده های نفتی در ایام نوروز گفت: آن چیزی که کاملاً مشخص است از زمان افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا مصرف سوخت کاهش یافته و جایگاهها از ۳۰تا ۷۰ درصد در سال قبل با کاهش فروش مواجه بودند، در ایام عید نیز میزان فروش در مقایسه با سالهای قبل از کرونا بسیار پایین‌تر بود.

قلیزاده افزود: موردی که بسیار چشمگیر بوده کاهش مصرف و عرضه بنزین سوپر است و تقریباً در برخی روزها فروش این فراورده تا ۷۰ درصد نیز کاهش داشته است.

وی در رابطه با تعیین تکلیف صدور کارت‌های سوخت نیز گفت: در این مورد اطلاع رسانی انجام شده است و طبق اطلاعات ما شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با همکاری شرکت پست و پلیس۱۰+تلاش‌های بسیاری انجام دادند که بازه زمانی صدور کارت سوخت کوتاهتر شود که البته موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند و هم اکنون این زمان به نصف وضعیت قبلی کاهش یافته است.

وی افزود: هرگونه تغییری در میزان سهمیه کارت‌های سوخت وسایل نقلیه قبل از اجرایی شدن توسط ستاد و مسئولین مرتبط اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.