رئیس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: ۸ درصد جمعیت کشور در خراسان رضوی ساکن است و این یعنی درآمد سرانه یک شهروند در خراسان رضوی ۷۵ درصد میانگین درآمد سرانه کشور است.

درآمد سرانه یک شهروند در خراسان رضوی ۷۵ درصد میانگین کشور است

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد به ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: پاسداشت تلاش‌ های فعالان بخش خصوصی ضرورت دارد.

او با اشاره به ساختار بودجه کشور افزود: شورا های برنامه‌ریزی و توسعه استانی از برنامه سوم توسعه در کشور شکل گرفته و در ۳۱ استان کشور فعال هستند اما در بودجه جاری بیش از ۹۶ درصد ظرفیت در اختیار وزارتخانه ها و دستگاه ملی بوده و تنها ۳.۵ درصد در اختیار ۳۱ استان و شورا های برنامه ریزی آن‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین اختیارات استان‌ها در این بخش محدود است.
رئیس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی با اشاره به آمار های استانی و سهم آن از منابع کشور ادامه داد: سهم خراسان رضوی در تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۶ درصد (بدون اقتصاد نفت) است درحالی که ۸ درصد جمعیت کشور در خراسان رضوی ساکن هستند و این یعنی درآمد سرانه یک شهروند این استان ۷۵ درصد میانگین کشور است.
جمشیدی با اشاره به سهم اعتبارات عمرانی استان‌ها بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ سهم اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای کشور حدود ۳۰ درصد و شامل منابع اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای پیوست قانون و اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (ردیف‌های استانی، ملی و استانی ویژه) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.