مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: ۷۷۹ هزار و ۶۷۵ مسافر طی هفته گذشته که این شهر شرایط قرمز کرونایی داشت با خطوط یک و ۲ ناوگان قطار شهری جا به جا شدند.

بیش از ۷۷۹ هزار مسافر طی هفته قرمز کرونایی با مترو مشهد جا به جا شدند

به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین‌مقدم افزود: در چهار روز ابتدایی هفته گذشته روزانه بین ۱۱۳ تا ۱۱۵ هزار نفر توسط قطار شهری مشهد جا به جا شدند که این آمار در روزهای پایانی هفته به حدود ۹۰ هزار نفر در روز کاهش یافت.
وی اضافه کرد: با توجه به قرارگرفتن در موج چهارم کرونا، از شهروندان تقاضا می‌شود کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و پروتکلهای بهداشتی را نیز جدی بگیرند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: فعالیت‌های ضدعفونی و نظارتی نیز طی هفته اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا تشدید شده‌ است.
مبین مقدم افزود: تشدید نظارت در گیت‌های ورودی و پایش درون قطارها برای استفاده از ماسک، عرضه ماسک در ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی، فاصله‌گذاری فیزیکی و فعال سازی بیشتر بستر الکترونیکی شارژ من کارت از جمله اقدامات انجام شده است.
 قبل از شیوع کرونا روزانه بیش از ۲۴۰ هزار نفر توسط قطار شهری مشهد جا به جا می‌شد.

محدودیت‌های کرونایی به دنبال آغاز موج چهارم کرونا از ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ اعمال و منجر به تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار در شهرهای با وضعیت قرمز شد.

۱۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا، ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد شیوع این ویروس همه‌گیر قرار دارند و مشهد نیز در وضعیت قرمز است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.