رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۷ درصد تولیدات کنسروی در خراسان رضوی تولید می شود، گفت: اما متاسفانه بیش از ۷۰ درصد صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان فرسوده هستند.

۶۷ درصد تولیدات کنسروی در خراسان رضوی تولید می شود

علیرضا بوستانی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های ارزی نمی توانیم ماشین های روز دنیا را در بخش کشاورزی خراسان رضوی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم تنوع و کیفیت مواد غذایی را ارتقا بخشیم باید مدیریت ها را با صنایع جدید همخوان کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تولید انواع ماکارونی نیازمند خریداری دستگاه های مورد نیاز این صنعت از کشورهایی همچون ایتالیا است.

رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جایگزین کردن تکنولوژی های جدید در صنایع تبدیلی کشاورزی و غذا به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت های ارزی بسیار سخت شده است، افزود: برای شهرستان هایی از جمله بردسکن و خلیل آباد که قطب تولید انگور و کشمش هستند اما صنایع تبدیلی لازم برای تبدیل انگور به کشمش را ندارند نیازمند جذب سرمایه گذار و تهیه آمایش کشت هستیم که این موارد لازم است در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار گیرد تا بتواند از مزیت نسبی و ظرفیت های هر شهرستان در بخش کشاورزی بیشترین و بهترین نتیجه را بگیرد.

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.