۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 750237

روز جمعه ۲ نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق جان خود را از دست دادند.

جان باختن دو نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق

قدس آنلاین: وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در چارچوب عملیات پنجه صاعقه در کردستان عراق که از 7 روز پیش آغاز شده است، در روز جمعه یک نظامی این کشور پس از مجروح شدن بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در زمین در بیمارستان جان خود را از دست داد.

همچنین یک نظامی دیگر این کشور در هنگام پریدن از هلی کوپتر مصدوم شده و او نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده است. 

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور و نیز خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در پیام هایی جان باختن سربازان این کشور در شمال عراق را تسلیت گفت. 

به این ترتیب تعداد سربازان جان باخته در عملیات پنجه صاعقه در شمال عراق به 5 نفر می رسد.

از بامداد شنبه هفته گذشته، نیروهای زمینی و هوایی ترکیه عملیاتی را در متینا واقع در شمال عراق آغاز کردند که هدف از آن مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده است.

در کنار نیروی زمینی، جنگنده های اف 16، پهپادهای اطلاعاتی و جنگی و نیز هلی کوپترهای آتاک اقدام به پشتیبانی و بمباران منطقه می کنند.

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال کرده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ ک ک عنوان می شود. 

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع گیری کرده و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام کرده اند. برخی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها کرده اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.