رئیس شورای شهر تهران نسبت به رد صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تهران واکنش نشان داد و گفت: از ریاست مجلس انتظار داریم نسبت به این مسئله ورود پیدا کند.

درخواست هاشمی از قالیباف برای پیگیری اعتراض کاندیداهای ردصلاحیت‌شده شورای شهر تهران

قدس آنلاین: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد تخلفاتی به‌عنوان واکسن‌خواری در مدیریت شهری از جمله تهران بودیم ولی خوشبختانه با دستور قاطع شهردار تهران با عناصر خاطی برخورد شد و اطلاعات واکسیناسیون با بارگذاری روی سامانه شفافیت در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بارگذاری اسامی در سامانه شفافیت می‌تواند یک نمونه خوبی برای دولت باشد و آنها نیز از این مسئله الگوبرداری کنند تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

هاشمی گفت: همچنین در روزهای اخیر شاهد ابلاغ نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بوده‌ایم و متأسفانه در تهران و در تعدادی از شهرها شاهد رد صلاحیت کاندیداهایی بودیم که در هیئت اجرایی صلاحیت آنها تأیید شده بود اما در هیئت نظارت صلاحیت آنها رد شد و فرض را بر این می‌گذاریم که در شوراها نظارت استصوابی نداریم. با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها به‌عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است از رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با پیگیری این موضوع نسبت به رسیدگی به اعتراضات کاندیداها در هیئت نظارت استانی، مرکزی و شهرستانی عنایت ویژه‌ای داشته باشد تا هم زمینه تضییع حق‌الناس فراهم نشود و هم تأمین حق عمومی جامعه برای برگزاری یک انتخابات با تکثر نگاه‌ها و صلاحیت فراهم شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.