رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه مدیریت شهری در سالهای ۹۱ تا ۹۶ حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بود این درحالی است که بودجه شهرداری در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان است و ما آنچه را قول داده‌ایم محقق شده‌ است.

بودجه مدیریت شهری مشهد ۲ و نیم برابر دوره قبل شده است

به گزارش قدس آنلاین، بتول گندمی امروز  در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای پنجم شهر مشهد در آغاز فعالیت، شهرداری را با بدهی‌های فراوان تحول گرفت، قصد نداریم و نداشتیم چیزی را گردن قبلی‌ها بیندازیم اما سکوت کنیم که کسی نداند چه بلایی برای سر شهر و منابع آن آورده بودند؟
وی اضافه کرد: در دوره ۹۲ تا ۹۶ مدیریتی که بر این کلانشهر حاکم بود مخالف برجام بود و از طرفی در شرایط تورم ۱۵ درصدی به جای درآمدزایی باعث شد که شهر را با بدهی تحویل دهند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت شورای پنجم همزمان شد با هم‌صدا شدن ترامپ با برجام ترسان داخلی، زیر میز مذاکره زدن و افزایش تورم، در این شهر اداره شهر به خودی خود هنر بود اما علاوه بر توسعه شهر، بدهی‌های قبلی نیز تسویه شد.
گندمی افزود: در این دوره مبلغ ۴۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات شهرداری وصول شد و ۲۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی نیز انجام شد.
وی ادامه داد: از سال ۹۱ تا ۹۶ حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه‌های این کلانشهر منتشر شد که این رقم از سال ۹۶ تا کنون به ۳۸ هزار میلیارد ریال رسیده‌ است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه اقتصادی نیز ۲۴ پروژه مشکل‌دار به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال وجود داشت که این پروژه‌ها در این دوره تعیین تکلیف و قرارداد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه جدید نیز منعقد شد.
گندمی افزود: در حاشیه شهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و پروژه‌های زیادی در این مناطق اجرا شد و این درحالی است که در دوره قبل از دلسوزان حاشیه شهر اقدامی جز توزیع سیب‌زمینی و وعده یارانه مشاهد نشد.
وی ادامه داد: ما نورچشمی کسی نیستیم که برای اقداماتی که انجام داده‌ایم رپرتاژآگهی ساخته شود، مردم بدانند کسانی که متفاوت از ساخت و بدنه اصلی فکر می کنند به پستو برده می‌شوند.

او ادامه داد: هر ۲ شهردار مشهد از ابتدای دوره پنجم شورای این شهر تا کنون تمام تلاش خود را برای توسعه شهر به کار بسته‌اند و هر آنچه در توان بود در این دوره به کار گرفته شد.

دبیر کل حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی در خصوص ردصلاحیت جمعی از کاندیدهای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ شوراها گفت: حدود ۵۰ نفر از هزار و ۱۰۰ نفر ثبت نامی برای انتخابات شورای شهر در مشهد، اصلاح‌طلب بودند که ۳۵ نفر از طیف اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند.  واضح و روشن بگویید جریان اصلاحات به انتخابات ورود نکند.
گندمی افزود: در تایید صلاحیت‌ها برخورد سلیقه‌ای شده است، فردی که نمازش ترک نشده به ادعای عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده‌است، با مردم چه می کنید؟ ما اصلاح‌طلبان ادعای نمایندگی کل مردم را نداریم اما می‌دانیم رد صلاحیت گسترده به نفع ۲ طیف سیاسی است اول جریان "هوالمطلوب" که در این شرایط می تواند به شوراها ورود کند و جریان دیگری که مدعی ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ایران است و می‌خواهد انتخابات را تحریم کند.
وی تاکید کرد: در  این دوره متخصصان و بزرگان شهر به میدان آمدند و برای این شهر در دوران سختی زحمات کشیده شد اما "خُنُک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش، بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر".

در انتخابات ۱۴۰۰ تعداد ۶ عضو از ۱۵ عضو فعلی شورای اسلامی شهر مشهد داوطلب شدند که سه نفر از آنها رد صلاحیت شده‌اند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.