گالری های هنری روز گذشته با افتتاح ۱۲ نمایشگاه انفرادی و گروهی از نقاشی، حجم، عکس و ... مجدداً فعالیت خود را از سر گرفتند.

بازگشایی گالری‌های هنری با ۱۲ افتتاحیه/ از برپایی نمایشگاه گروهی سه هنرمند برجسته نوگرا تا «پیش درآمد»ی  بر «چکامه رنگ‌ها»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، با اعلام بازگشایی مشاغل گروه یک و دو از امروز فعالیت های سینماها و گالری های هنری سر گرفته شده است. برهمین اساس روز گذشته گالری های تهران ۱۲ افتتاحیه را برگزار کرد و از امروز میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است. این در حالی است که طی هفته های گذشته و علیرغم ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل از جمله گالری ها، اما بسیاری از آنها با ادعای رعایت پروتکل های بهداشتی درهای خود را به روی مخاطبانشان گشوده بودند.

در ادامه به اطلاعات این نمایشگاه ها اشاره شده است؛

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی «چکامه رنگ ها» ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه آثاری از ناصر اویسی، محمدعلی ترقی جاه و صادق تبریزی ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

آرتیبیشن در آخرین نمایشگاه خود نگاهی به آثاری از سه هنرمند محمدعلی ترقی‌جاه، ناصر اویسی و صادق تبریزی پرداخته است و نمایشی خیالی از آثار پر احساس و آرام این سه تن خواهد داشت. عوامل دوگانه از هنر ایران از یک سو، و به کاررفتن تکنیک غربی از سوی دیگر، دائماً در هنر این سه تن هر چند متفاوت اما با رفتاری احساساتی و برداشتی نوستالژیک به چشم می‌خورد. سوژه‌های شرقی چون زن و مرد دلباخته، مادیان و ماکیان ساکن و در حال حرکت در هنر آنها مشهود است و گاه سوژه‌ها و موضوعات به هم نزدیک می‌نمایند. ترقی‌جاه، تبریزی و اویسی جزو هنرمندان نوپردازی هستند که از گنجینۀ هنر قدیم هر یک به سبک و سیاق خود بهره برده‌اند و در تعالی هنر ایران به جان کوشیده‌اند.

گالری گل های داودی: نمایشگاه عکس آرش افروزی با عنوان «عکس افروز» ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت در نگارخانه گلهای داودی به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

گالری شیرین: نمایشگاه طراحی و نقاشی حمیدرضا اندرز با عنوان «آوند زمان» همراه با رونمایی از کتاب مجموعه آثار هنرمند، منتشر شده توسط انتشارات خط  و طرح، ۱۷ تا ۲۹ اردیبهشت در گالری شیرین به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ برپاست.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه آثار فرشید ملکی با عنوان «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا در آورده‌ام» ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.

گالری والی: نمایشگاه گروهی «پیش درآمد» ۱۷ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود. در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ گروه چ برآمده از تجربیات و تفکر  سه مجسمه ساز، ساختاری است سیال و منعطف که به عنوان مفصلی تسهیلگر در اتصال هنرمندان به موقعیتهای عرضه و نمایش، نقش ایفا کرده و با هدف گسترش فضا برای حضور و مشارکت هنرمندان وایجاد رابطه فعال و موثر با جامعه تلاش مینماید.

رویداد «پیش درآمد» با همکاری گالری والی، سرآغاز  فعالیت این مجموعه است.

گالری اُ: نمایشگاه گروهی «فهرست ۴دورنمایی دیگر» با گردآوری اشکان صانعی ۱۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.همچنین نمایشگاه انفرادی «هویت» که مجموعه ای از آثار حبیب مرادی است تا دوشنبه ۳ خرداد میزبان علاقمندان است.

گالری پروژه های ۰۰۹۸۲۱:  نمایشگاه انفرادی عکس «سو» کاری از امید مهدی زاده از جمعه ۱۷ اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در این گالری به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.

موزه هنرهای فلسطین: نمایشگاه گروهی کاریکاتور با عنوان «به رسم رمضان» تا چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به صورت آنلاین میزبان علاقمندان است.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی «شکاف» ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت در گالری احسان به نشانی  اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری شریف: نمایشگاه گروهی «سه گانه/ شماره ۴» با آثاری از سهراب پاک، طناز توسلی و احمد شربتی ۱۷ اردیبهشت تا ۲۸ خرداد در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

خانه هنرمندان: نمایشگاه «مبلمان؛ میراث فرهنگی، ارزش‌های مدرن، کاربردهای عملی» با مشارکت سفارت لهستان و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ویستا: نمایشگاه منتخبی از طراحی های شیرین اتحادیه تا ۳۱ اردیبهشت در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.