رییس سازمان پزشکی قانونی از رسیدگی به یک میلیون و ۷۵۴ هزار پرونده در این سازمان طی سال ۹۹ خبر داد.

کاهش۹.۱درصدی جانباختگان تصادفات/ افزایش نزاع و کودک‌آزاری در سال ۹۹

قدس آنلاین؛ عباس مسجدی آرانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، گفت: در سال ۹۹ به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۵۹ پرونده در سازمان پزشکی قانونی رسیدگی شد که این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش ۹.۸ درصدی داشته است.

وی تعداد پرونده‌های بالینی را نیز یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۵۵ مورد اعلام کرد و گفت: این موارد نیز ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

وی به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ مجموع پرونده‌های ما کاهشی ۲۰.۵ درصدی داشته است و از ۳۴۸ هزار و ۲۷۸ مورد سال ۹۸ به ۲۷۶ هزار و ۷۷۱ مورد در سال ۹۹ رسید.

وی افزود: موارد فوتی نیز با کاهش ۹.۱ درصدی در سال ۹۹ به ۱۵ هزار و ۳۹۶ مورد رسید. آمار فوتی‌ها در سال ۹۸، ۱۶هزار و ۹۴۶ مورد و در سال ۹۷ ، ۱۷ هزار و ۱۸۳ مورد بوده است.

مسجدی افزود: تحلیل ما این است که این کاهش آمار ناشی از شرایط شیوع کرونا نیز بوده است.

افزایش نزاع و کودک‌آزاری در سال ۹۹

رییس سازمان پزشکی قانونی در مورد آمارهای نزاع و درگیری نیز گفت: در مجموع آمار پرونده‌های نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایشی نیم درصدی داشتیم و تعداد این پرونده‌ها از ۵۸۲ هزار و ۵۶۷ مورد در سال ۹۸ به ۵۸۵ هزار و ۳۷۴ مورد در سال ۹۹ رسید. 

وی ادامه داد: در این میان آمار کودک‌آزاری نیز با افزایشی سه درصدی به دو هزار و ۵۴۴ مورد رسید. آمار همسر آزاری نیز ۸۰ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.