عضو کمیته باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا با تاکید بر اینکه هشدار کنفدراسیون فوتبال قاره کهن در مورد استاندارد سازی باشگاه های ایران جدی است گفت: در صورتیکه نتوانیم خواسته های آنها را اجرا کنیم لیگ برتر تعطیل می شود.

لیگ برتر ایران تعطیل می‌شود!

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا ساکت ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر AFC برای همه ابعاد فوتبال برنامه دارد که جوهره‌ اصلی آن ترسیم اهداف بلندمدت است. روزمرگی در شیوه مدیریت کار، تغییرات سیاست‌گذاری‌های داخلی، تفاوت رویکردها نسبت اهداف باشگاه، درگیری با مسایل جزیی و... باعث می‌شود مدیران از پرداختن به برنامه‌های درازمدت غافل بمانند و حداقل نگاه جدی نسبت به این مساله نداشته باشند. با این شرایط روز به روز فاصله بیشتری با داشتن یک لیگ حرفه‌ای پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد:  از زمانی که ایجاد لیگ حرفه‌ای در آسیا برنامه‌ریزی شده، می‌بینیم AFC هر ساله پول بیشتری را به فوتبال تزریق می‌کند و بر شیوه‌های حرفه‌ای درآمدزایی و امور اقتصادی باشگاه‌ها تاکید دارد. اگر باشگاه‌های ما از این جریان تندرو جا ماندند به طور طبیعی ویژگی‌های یک باشگاه حرفه‌ای استاندارد را نخواهند داشت و نمی‌توانند در لیگ حرفه‌ای حضور داشته باشند.

عضو کمیته باشگاه‌های حرفه‌ای آسیا خاطرنشان کرد: با بوجود آمدن چنین شرایطی از تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر کم شده و همین مساله کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را درپی خواهد داشت؛ هرچند اگر تعداد باشگاه‌های استاندارد از حدی پایین‌تر باشد، نمی‌توانیم لیگ حرفه‌ای هم داشته باشیم و خواه ناخواه به لیگ آماتور تغییر ماهیت خواهیم داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.