رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تأکید کرد:در حالی که خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور از این حادثه ناراحت هستند، متاسفانه مسئولان ذی ربط در حال انداختن مسئولیت خودبه گردن دیگری هستند اما مجلس در پیگیری و احقاق حق خبرنگاران کوتاه نخواهد آمد.

مجلس در پیگیری و احقاق حق خبرنگاران کوتاه نخواهد آمد/ اعزام خبرنگاران نمایش تبلیغاتی بود

«سمیه رفیعی» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین، پیرامون اقدامات فراکسیون محیط زیست در رابطه با حادثه که برای اتوبوس خبرنگاران در استان آذربایجان غربی رخ داد، گفت: درواقع همان طور که در گزارش فراکسیون در باره این حادثه عنوان شد، در جریان نمایش تبلیغاتی ستاد احیای دریاچه ارومیه دو نفر جانشان را از دست داده‌اند؛ اینکه توقع داشته باشیم آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست عذرخواهی بکنند توقع زیادی نیست حتی اگر آقای کلانتری مسئولیتی در این اتفاق نداشته یک عذرخواهی ساده چیزی از ایشان کم نمی‌کند.

رفیعی تصریح کرد: سفر خبرنگاران به ارومیه ضروری به نظر نمی‌رسید و همین مسئله بر نمایشی بودن این حرکت صحه می گذارد که الزام سازمان محیط زیست برای اعزام خبرنگاران عملا یک نمایش تبلیغاتی بوده است.

رفیعی افزود: در رابطه با این حادثه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش فراکسیون محیط زیست قرائت شد؛ در این گزارش که شامل روایت شاهدان عینی واقعه بود جوانب ماجرا از دید حاضرین در واقعه تشریح و به سمع اعضای کمیسیون رسید.

وی در ادامه به اقدامات دیگر فراکسیون محیط زیست نیز اشاره کرد و افزود: در این رابطه بنده نتیجه گفت‌وگو با سازمان محیط زیست و مدیران منطقه‌ای را به نمایندگان کمیسیون کشاورزی ارائه کردم.در این بین نکته مبهم ماجرا این است که متولی این سفر سازمان محیط زیست بوده اما متولی مراسم ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده است!

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تأکید کرد: در حالی که خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور از این حادثه ناراحت هستند، متأسفانه مسئولان ذی ربط در حال انداختن مسئولیت خودبه گردن دیگری هستند اما مجلس در پیگیری و احقاق حق خبرنگاران کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.