پژوهشگران هلندی می‌گویند در ۲۰ درصد خانوارهایی که در آنها انسان‌ها مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند یا از آن بهبود یافته‌اند، سگ‌ها و گربه‌های خانگی هم آنتی‌بادی‌های ضد ویروس را در خون خود دارد.

 ویروس کرونا به بسیاری از حیوانات خانگی مبتلایان به کووید منتقل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از رویترز نوشت:

این پژوهشگران از ۱۹۶ خانوار که انسان‌ها در طول ۲۰۰ روز گذشته آزمایش مثبت کرونا داشتند، بازدید کردند تا گربه‌ها و سگ‌ها را از لحاظ ویروس کرونا و آنتی‌بادی‌هایی که نشان‌دهنده عفونت قبلی هستند، آزمایش کنند.

نتایج نشان داد که سیزده حیوان – ۶ گربه و هفت سگ- یعنی ۴.۲ درصد از حیوانات خانگی دچار کووید-۱۹ هستند و ۵۴ حیوان- ۳۱ گربه و ۲۳ سگ (۱۷.۴ درصد) آنتی‌بادی‌های ضد کروناویروس در خون داشتند. شواهدی از انتقال عفونت میان حیوانات وجود نداشت. صاحبان حیوانات علائم خفیف را در حیوانات دچار عفونت گزارش کردند.

دکتر الس بروئنس از دانشگاه اوترخت در هلند که گروهش داده‌های این بررسی را در کنگره میکروب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا ارائه کردند، در این باره گفت: «اگر دچار کووید-۱۹ هستید، باید از تماس با گربه یا سگتان خودداری کنید.»

او افزود: «نگرانی عمده در این مورد سلامت حیوات نیست...اما مسئله مهم این خطر بالقوه است که حیوانات می‌توانندن به عنوان مخزنی برای ویروس عمل کنند و ویروس را دوباره وارد جمعیت انسانی کنند.»

به گفته او، البته تا به حال موردی از انتقال کروناویروس از حیوان خانگی به انسان گزارش نشده است و بعید به نظر می‌رسد حیوانات خانگی نقشی در این پاندمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.