۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 761801

«ندا نوحه‌سرا» متولد سال ۱۳۶۴ و ساکن سبزوار است. وی کارگاه شاکو را هشت سال پیش در تهران راه‌اندازی کرد و تمام دوره‌های تخصصی را گذراند و پس از آن کارگاه بزرگ‌تری را در زادگاهش سبزوار راه‌اندازی کرده که بیش از ۱۲نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول به کار هستند .

بضاعت‌هایی که دیده نمی‌شوند

وی می‌گوید: تمامی کارهای ما مرتبط با سفال و سرامیک است و همه مراحل از ساخت بدنه تا پرداخت، طراحی و رنگ به روش‌های مختلف اینجا و با دست انجام می‌شود و مواد اولیه کاملاً طبیعی و ظروف قابلیت شست‌وشو و همچنین استفاده به عنوان ظروف مصرفی را دارند.

این کارآفرین می‌افزاید: مواد اولیه را از کارخانه‌های ایرانی تهیه می‌کنیم که شامل انواع خاک‌ها و رنگ‌های مخصوص کوره و انواع مختلف لعاب است اما در دو سال اخیر با افزایش قیمت ۱۰۰درصدی و گاه چند برابری مواد اولیه مواجه شده‌ایم .

وی بیان می‌کند:محصولات کارگاه شاکو شامل تمامی ظروف و وسایل تزئینی با سفال و سرامیک است و هزینه آن‌ها با توجه به ابعاد کار و اینکه چه مراحلی روی آن انجام شده باشد یا اینکه دست‌ساز یا قالب‌ساز باشد و... متغیر است و محصولات کارگاه پس از اتمام به گالری‌های صنایع‌دستی فروخته می‌شوند.

وی در ادامه تصریح می‌کند: متأسفانه هنوز صادرات به کشورهای دیگر را نداریم اما در شهرهای ایران به خصوص تهران و کرج فروش داریم و امیدواریم با توجه به نام‌گذاری سال، پشتیبانی از تولیدکنندگان انجام‌شود و دست‌کم تسهیلات آسان‌تر در اختیار ما قرار بگیرد تا در این شرایط سخت تحریم‌ها و گران شدن مواد اولیه، راه تولید کمی راحت‌تر طی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.