سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زیارت جامعه کبیره یادگار ارزشمند امام هادی(ع) برای شیعیان است.

زیارت جامعه کبیره، یادگار ارزشمند امام هادی(ع) برای شیعیان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی گفت: متوکل عباسی در سال ۲۳۳ هجری قمری امام هادی(ع) را که در مدینه و در جوار قبر مطهر رسول الله(ص) زندگی می‌کردند را به سامرا احضار کرد و آن حضرت را با خانواده در منطقه‌ای نظامی سکونت داد.

وی افزود: حضرت امام هادی(ع) تا آخر عمر در سامرا و در این منطقه نظامی در حالی که تحت کنترل شدید خلافت عباسی بود، زندگی کردند ولی با این حال از ارشاد، راهنمایی و هدایت شیعیان دست برنداشتند.

وی ابراز کرد: سه اثر ارزشمند از این امام همام برای شیعه به یادگار مانده که مهم‌ترین و ارزشمندترین آنها زیارت جامعه کبیره است که به تبیین جایگاه و مقام ائمه معصومین(ع) پرداخته است.

این کارشناس دینی افزود: این زیارت نامه در واقع یک دوره کامل امام شناسی است که مفاهیم بسیار با ارزشی در آن نهفته است؛ علمای بسیاری بر این زیارت نامه شرح و تفسیر نوشته‌اند که با مطالعه این تفاسیر شناخت بیشتری نسبت به جایگاه معصومین(ع) پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: یکی دیگر از آثار ارزشمند امام دهم «زیارت غدیریه» است، در این زیارت نامه امام هادی(ع) با استناد به آیات قرآن کریم فضایل امیرالمومنین(ع) را برشمرده‌اند و در واقع یک زیارت نامه قرآنی است.

وی گفت: سومین اثر ارزشمند امام هادی(ع) «زیارت نامه امیرالمومنین(ع)» است که در آن از امیرالمومنین(ع) با عنوان اول مظلوم عالم و نخستین کسی که حق او غصب شده یاد کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.