رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی به منظور تامین روشنایی مناطق کوچ رو بین عشایر بخش روداب این شهرستان توزیع شد.

۸۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر سبزوار توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، حمید کیانی مهر افزود: این پنل‌ها که بین ۸۰ خانوار عشایری منطقه روداب سبزوار توزیع شده است هر یک با توان تولید ۱۰۰ وات برق قابلیت روشنایی تا پنج شعله و شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را دارد.

وی ادامه داد: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی ۹۸ میلیون ریال است که ۱۰ درصد سهم عشایر و مابقی از طریق یارانه تامین می‌شود و با توزیع آنها، عشایر می توانند در چاه‌های مالداری و مناطق کوچ رو برای تامین روشنایی از آنها بهره بگیرند.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سال گذشته نیز ۷۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق عشایری این شهرستان توزیع و نصب شد.

وی با اشاره به خدمات دولت در مناطق عشایری افزود: تامین آب شرب مناطق عشایری، احداث مسکن محرومان در این مناطق و توزیع نهاده‌های دامی از عمده خدمات دولت در مناطق عشایری این شهرستان طی سه سال گذشته بوده است.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر روداب در ۴۴ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.