وزیر اقتصاد در آخرین روز کاری خود گفت: تکمیل برنامه هوشمندسازی اقتصاد میتواند در دولــت بعد به روانســـازی فعالیتهای اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و شفافیت درآمد دولت و حذف فساد کمک کند.

پیگیر اقتصاد هوشمند بودم اما زمان کافی نبود

فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه من در دولت دوازدهـم که تکمیل نشد و طبیعی بود به زمـان بیشتری بـرای اجـرا و تکمیل نیاز داشت، پیگیری اقتصاد هوشمند بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایــی افــزود: ما اگر بتوانیم اقتصاد هوشمند را به سرانجام برسانیم، به خیلی از اهداف اقتصادی و برنامه توسعه می‌رسیم. عمده‌ترین این اهداف بهبود فضای کسب و کار، روانی کار فعالان اقتصادی و شفافیت درآمـد دولـت و فعالیت‌های اقتصادی و حذف فساد است.

وی اظهار کرد: با این کار یک نـوع مـدرن‌سـازی اقتصاد صـورت خواهد گرفت و فعالیتهای اقتصادی سازمانی خواهد یافت که خیلی سریع، مؤثر و نتیجه‌بخش است.

وزیر اقتصاد دولت دوازدهـم در پاسخ به این پرسش که تکمیل این برنامه با مانع خاصی روبه‌رو بود یا زمان بیشتری می‌خواست، گفت: مانع جدی نبود، بلکه اجرای این ًبرنامه ذاتا زمان می‌خواست و این طبیعت کار بود.

وی تأکید کرد: من سال 97 که مسئولیت وزارت اقتصاد را برعهده گرفتم، قول دادم نقشه راه اصلاح ساختار اقتصاد را ارائه دهم؛ اکنون در حوزه بانکداری، بیمه، گمرک، خرانهداری و کسب و کارها گام‌های خیلی خوبی برداشته شده ولی باید این گامها تکمیل شود.

وی اظهار داشت: چهره‌های کاردان و خوبی در میان گزینه های رئیس جمهوری سیزدهم برای وزارت اقتصاد وجود دارند و باید تکمیل این برنامه را اولویت اول خودش قرار دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.